Gå til innhold
Arkivverket

[#44981] Averøy, N-Møre: Foreldre til Elen Marie Kornstad, f. 2602-1906


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Jeg leter etter forfedre på vegne av andre.Jeg ønsker foreldrene til Elen Marie Kornstad, f. 26. febr. 1906 på Averøy i Nordmøre. Foreldre skal visstnok være Isak Kornstad, også fra Averøy. Kona hans het Guri-Anna.Er det noen som kan hjelpe oss?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Kjønnøy

Den aktuelle kirkeboka for Kornstad er skanna og ligger på Digitalarkivet. Du finner Elen Marie der. Foreldrene var gardbruker Isak Oliversen Kornstad og kona Guriane Iversdatter, han f. 1866, hun f. 1862, begge fra Kornstad på Averøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Kjønnøy

Du får vel bare låne mikrofilmen med kirkebok for Kornstad og begynne å snurre. Dette er ikke lagt på nettet ennå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Elen Maries dåp (nest nederst): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2703&idx_id=2703&uid=ny&idx_side=-23>LenkeKornstad er ført i Kvernes kirkebok 1854-1868, og den er skannet.Jeg antar at dette er Isak og Gurianna i FT 1900: Lenke Guriannas fødselsår er da satt til 1868, og det tror jeg er riktig, for her erGuriannas dåp (nr. 63), far: Gårdbruker Iver Kristian Nielsen Tungset, mor: Berit Anna Pedersdatter:Lenke Jeg antar at Isaks dåp er her (nr. 134), foreldre plassmann Ole Olsen Kornstad og Ingeborg Thoresdatter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Iren Neergård

Isak og Gurianna i 1900. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f01552&gardpostnr=1&personpostnr=1&merk=1#ovre>LenkeKornstad er vel et sogn under Kvernes? I alle fall finnes Isak Olsen f 1866 og Gurianna Iversdatter i scannet kirkebok for Kvernes prgj. Gurianna er iflg FT født i 1868(ikke 1862) og det finnes en Gurianna Iversdatter født 13 feb 1868 i kirkeboken. Kirkebok i perioden for giftet deres er ennå ikke scannet. Iflg kirkeboken er moren til Isak den samme som bor sammen med Isak og fam ved FT 1900.Her er i alle fall foreldrene til Gurianna f 13 feb 1868 ved FT 1865 LenkeHer er foreldrene til Isak ved FT 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Elen Marie Kornstad, f. 1906 var fra Leithaugen, br.nr. 7 på Kornstad. Foreldrene hennes var Isak Oliversen Kornstad, Leithaug, (1866- 1952) og hans 2. kone Gurianna Iversdatter , f. Tungset. (1868- 1956)Ved forespørsel til www bygdebok.no, eller enholten@online.no, kan du få fleire opplysninger. -endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk til dere alle. Jeg har vært på julehandel og ikke sett svarene før nå. Flott! Kan jo stille flere spørsmål:* Hvem var Isak Olsens (Oliversen) første kone?* Vet vi hvem foreldrene til Ingeborg Thoresdtr., Iver Kristian Nielsen Tungset og Berit Anna Pedersdtr. er?* Jeg sender en mail til deg, Endre, for jeg er interessert i flere opplysninger på vegne av min oppdragsgiver.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Drar denne fram igjen, med spørsmål om noen skulle kjenne til noe omIngeborg Thoresdtr. Årsbog (1838-1917). Foreldre?Iver Kristian Nielsen Tungset (f. 1819). Foreldre?Berit Anna Pedersdtr. (f. 1822). Foreldre?Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.