Gå til innhold
Arkivverket

[#44989] Hvor er dette brudebildet tatt? (et sted i Nordland)


Gjest Tove Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Karlsen

Brude bildet er troligvis tatt utenfor en kirke. Se steinmuren til høyre. Men hvilket sted er dette?? Jeg vet ikke hvor det er.Brudebildet viser Marie og Jens Eidissen som bodde på Måløy i Steigen.Marie Eidissen (Marie Elisabeth Storjord f.Evertsen) ble født 3 mars 1894 på Storjord i Holandsfjorden i Meløy kommune. /FT 1900 bodde hun på Storjorden i Meløy kommune.) hun var søster av min morfar Harald Storjord f.1896.Jeg fikk litt svar da jeg etterlyste Marie og Jens på DIS.no LenkeJens sin gravstein fant jeg på Dis også: LenkeJeg fikk tips om at de giftet seg i 1925, men jeg finner de ikke i Meløy, Steigen,Lødingen,Norfold eller Bodø. (har lett et par år før og etter 1925 også. Vet noen hvor de giftet seg og når?Hvor er bildet tatt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heihar du tenkt ekteskap hos sorenskriveren. Fant selv min Oldemor (som og er fra Meløy) gift med sin andre mann hos sorenskriveren i Bodø.Har du leita i Leiranger/Ledingen kirkebok i Steigen, Hansen som skrev Steigenboken brukte ikke andre kirkebøker som kilde en de som dekte Steigen kommune.Kanskje Pensjonistforening i Steigen vet noe, de samlet inn rettelser til Steigenboken fram til minst 2000.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen

Takk for tips. Vet du om ekteskap hos Sorenskriveren i Bodø fins på mikrofilm?Jeg har ikke letet i Leiranger/Leidingen kirkebok,jeg har ikke tilgang til den. Ser at det bare er mikrofilmet vielser der fram til 1917, og vielser for den perioden jeg er interessert i fins ikke scannet på digitalarkivet.Siden jeg bor utenlands er det ikke så lett å fjernlåne kilder... så jeg har kjøpt på meg en del mikrofilm fra ulike kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hill-Gunn Jensen

Hei igjen ToveEttersom jeg har vært flere ganger i Leiranger kirke i Steigen, er jeg nokså sikker på at dette bildet må være tatt utenfor Leiranger kirke. Rundt den gamle kirkegården, er det fortsatt steinmur. En annen grunn som tilsier at dette må være fra Leines, er at de som bodde på Måløy soknet til Leiranger kirke.En liten julegave. Marie Elisabeth Edissen døde 21.12.1962 og ble begravet 29.12 s.å. på Bodin kirkegård i Bodø.Ha en god julMvh Hill-Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.