Gå til innhold
Arkivverket

[#44993] Søk etter fødsel/dåp i Berg i Østfold


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Jeg søker info om Carl Olof født den 15.8.1869 i Berg. I husførhørslengder i Sverige har året også vært anført med 1868. Foreldre antas å ha vørt Anders Otto Olsson, født 1842 i Skee sn. og Karen Bolette Brynildsdatter, født i 1842 i Idd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg svarer deg her da jeg er i ferd med å legge den aktuelle debatten 'død' fordi det er blitt fryktelig mange innlegg der. Men jeg har sjekket litt i dag. Det vil si at jeg sendte en jeg kjenner på SAH en mail, og tilbakemeldigen var negativ. Er du sikker på årstallet og at det er Fron?Svar gjerne her.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Det er vel et ordtak som heter hvis du gir noen fingeren så tar de hele hånden etter hvert?Takk for at du tar deg tid til å svare meg. Jeg har tidligere notert at jeg har kikket i HF1353-Sør-Fron 1799-1816 og fant at Mari Hansdatter ble født 12. jan. 1801 på Korstadhagen. foreldre Hans Erichs og Malj Enochsd fremkommer også i F.T. 1801 i Froen under Gard Korstad. De hadde flere barn,, men Mari kom vel ikke med da hun ble født i samme år.Jeg har en gang kjørt opp til Korstad oppe den bratte vestskråningen og veien går opp like nord for Sør-Fron kyrkja.Mari ble gift 27. mars 1820 med Amund Pederson Hagestuen(u.Teige) og de fikk vistnok også datteren Anne, født 6.febr.1824 på KorstadEjet.Amund Pederson ble født på gården Teige som foreldrene var eiere av, men faren ble av en eller annen grunn satt under verge og gården ble solgt. Hans mormor var ifra gården Fougner nordre i Gausdal og farfar var eier av gården Mellby i Kvikne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg skal kanskje på SAH i morgen, men i alle fall første uken i 2007, så jeg skal ta en nøyere titt på Mari fra Fron. Men FT 1801 ble avholdt 1.februar så det er litt rart hun ikke er registrert.Min epost er: lowangen@online.noMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.