Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne-Lise K. Akselsen

[#44997] Legd: Mons Johannessen f.1780 i Bergen til Trondenes.

Recommended Posts

Mons Johannessen f.1780 kom til Trondenes på legd. Han er dreng i Forhamn i FT. 1801. Finnes det legdruller hos dere over de som ble sendt nordover ? Og hvem er hans foreldre ? Hilsen Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg hadde håpet å finne ham i Undersøkelseskommisjonen 1804-1805, Lenke, men så vidt jeg kan se kan han ikke være identisk med noen av de Mons Johannessen som er nevnt der.Vi har fattigruller for Bergen, men jeg har ikke innholdet der for hånden i en database. Døpte i Bergen på 1700-talllet er å finne i database, og der er det nevnt 15 Mons Johannessen, men ingen født i årene rundt 1780.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for at du førsøkte å hjelpe meg. Ønsker dere en god jul. Hilsen Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Anne - Lise. Ett tips. Har du sjekket de militære ruller i Bergen. Der fant jeg en av mine som kom til Leikvik i Torsken fra Bergen ca 1780. Med julehilsen Terje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Terje. Takk for juletips.Skal få sjekket militære ruller. Mons er og blir borte.Han er nevnt 1 gang i Folk og slekt i Trondenes. Da får han en sønn, Hans 23.11.1800. Mons er ikke gift eller død i Trondenes. Skal nok finne han tilslutt. Hilsen Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.