Gå til innhold
Arkivverket

[#44997] Legd: Mons Johannessen f.1780 i Bergen til Trondenes.


Gjest Anne-Lise K. Akselsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Mons Johannessen f.1780 kom til Trondenes på legd. Han er dreng i Forhamn i FT. 1801. Finnes det legdruller hos dere over de som ble sendt nordover ? Og hvem er hans foreldre ? Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg hadde håpet å finne ham i Undersøkelseskommisjonen 1804-1805, Lenke, men så vidt jeg kan se kan han ikke være identisk med noen av de Mons Johannessen som er nevnt der.Vi har fattigruller for Bergen, men jeg har ikke innholdet der for hånden i en database. Døpte i Bergen på 1700-talllet er å finne i database, og der er det nevnt 15 Mons Johannessen, men ingen født i årene rundt 1780.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Anne - Lise. Ett tips. Har du sjekket de militære ruller i Bergen. Der fant jeg en av mine som kom til Leikvik i Torsken fra Bergen ca 1780. Med julehilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Hei Terje. Takk for juletips.Skal få sjekket militære ruller. Mons er og blir borte.Han er nevnt 1 gang i Folk og slekt i Trondenes. Da får han en sønn, Hans 23.11.1800. Mons er ikke gift eller død i Trondenes. Skal nok finne han tilslutt. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.