Gå til innhold
Arkivverket

[#44998] Merry Christmas!


Gjest Rolf Theodorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Theodorsen

Jeg ønsker at dere alle får en fredfull og god Jul, og nytter anledningen til å takke for god hjelp i min søken etter slektninger! Ikke alle ønskene mine er oppfyllt, og jeg håper det sitter en 'Julenisse' et eller annet sted som har noe i 'sekken' sin! Min far's 2 tanter som dro til Amerika skulle jeg gjærne fått vite mer om. Oline Kathrine Olavesen f. 26.12-1859 i Tune og Oline Marie f. 12.1.1862. De opplysningene jeg har om Oline Kathrine er at hun kom til Muskegon, Michigan med mann Lars Johannesen og 3 barn i 1888. Fam. finnes i Census 1900-1910 og 1930.(Johnson) For eldste datter Jennie Olivia Larsen har Ancestry utlagt et Family-Tree med etterkommere. Skulle gjærne fått kontakt med noen av dem, men for de levende står bare f.eks. 'Living Olsen' Kan noen fortelle meg hvorfor? Oline Marie ankom Quebec, Canada 9.9-1890 og hvis jeg har forstått anm. skulle hun til Muskegon,Mich. ant. for å besøke sin søster der. Oline M. har jeg ingen flere opplysninger om. Noen som kunne tenke seg å leke 'Julenisse' for meg? Hilsen Rolf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-)Grunnen til at det står living Olsen, er nok at dei ikkje vil ha opplysningar om levande liggjande ute slik at alle kan sjå f.dato, fornamn osv....Men kanskje eg kan hjelpa deg, send meg ein e-post, viss du vil :-) mastokktotal (altså berre 2)alfakrullonlinepunktumnoVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Litt merkeleg at ikkje namn og fødselsdatoar kan vere med i familietrea, når det meste er tilgjengeleg som public records på same nettstad. Det er m.a.o. slektskapet som er 'hemmeleg'. Dette minner vel om personvernet slik det vert praktisert her 'heime', dvs. at namn, adresse og fødselsår (og skatteopplysningar) er fritt tilgjengeleg, medan slektsforhold ikkje er det (jf. 60 og 80-årsreglane for kyrkjebøkene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Det skal vere mogeleg å søkje i personinformasjon på ulike nettstader mot betaling. Er det nokon som har erfaring med tenester av typen 'find out what the FBI knows about you' osv.? Er slektskapsforhold o.l. tilgjengelege her, og er det nokon vits i slike tenester når ein har Ancestry-abonnement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.