Gå til innhold
Arkivverket

[#45033] Marie Olsdatter f.ca 1797 Eidsvold


Gjest Lillian Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Kristiansen

Hei igjen Trond.Den forlovelsesærklæringen tror jeg at jeg hadde funnet en gang jeg også - for leeennnnggge siden.Her er Hans på Kneika i FT 1900: LenkeHan har jeg funnet dåp, konf. og vielse på - har funnet 4 av fem barn - mangler altså fortsatt en.Gustav Olaus f.6/11 1832 Oslo, Hans Fredrik f. 3/4 1835, Oline Albertine(Min tippoldemor) f.21/10 1841, Brigitte Carine f. 16/11 1829. Alle disse har jeg funnet gift.Du skriver samme adresse i 1875 - er det fra FT 1875 som du har tilgang til selv?Kan du tyde tittel på Ole Christoffersen i Forlovelsesærklæringen for meg!!!! Please.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

'At intet lovlig hindrer Ægteskab imellem ungkarl, tjenestekarl Andreas Svendsen, logerende hos Dagleier, Christian Bendtsen i Pilestrædet, født i Hurum 33 Aar gl. hvis fader hed Svend Gulbrandsen, og Pigen Marie Olsdatter, logerende sammesteds, født i Eidsvold, 29 Aar gl., hvis fader hed Ole Christophersen. Derfor indestaar i alle henseende vi undertegnede Forlovere. Chr. 18d Mai 1826Hans Olsen, Frimester Skomager, boende i Gaarden No. 3, lit B. i LakkegadenHans Christensen, Frimester. Skrædder, boer i Pibervigen i den her kaldede Slotsgaard..'Jeg mente adresse i 1865, ikke 1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Trond.Ja, jeg fant ut at det var det det sto og ikke tittel, men det går jo ikke ann å endre innleggene når de først er lagt ut!!!!Hjertelig takk igjen for det du har hjulpet meg med, setter stor pris på det.Ok, hadde en mistanke om at du mente 1865.Jeg har funnet en kandidat til Merthe(Marthe) Olsdatter i fra FT 1801 også, men vet ikke om det er så at hun kan ha giftet seg til en gård på Eidsvold!!Det er denne i FT 1865: LenkeHva tror du om det?Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Det er ikke Marte på Dorr som var datter til Ola og Ingeborg. Hun var fra garden og datter av Ola Andersson og Berte Andersdotter. Det er flere andre Marte Olsdøtre som kan passe med alder i 1865-tellinga.Som nevnt døde Ingeborg 30. oktober 1829: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=eidsvoll&gardpostnr=3189&merk=3189#ovre>Lenkeog LenkeOla døde antakelig 4. desember 1834: Lenkeog LenkeOla og Ingeborg hadde minst 4 barn. Dette er kanskje den fjerde, Kristoffer, nr. 30: LenkeDe hadde en sønn, nr. 62, men det er ingen kjente navn på fadderne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Trond.Du er ikke sann, hjertelig takk skal du ha.Jeg får lete videre etter denne Merthe/Marthe.Lever hun i 1865 så skal det vel være mulig å finne henne!!!!Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Trond.Dessverre - den Christopher du fant er ikke sønn av Ole Christophersen og Ingeborg Larsdatter.Jeg har funnet deres forlovelsesærklæring i Aker, nederst venstre side: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7714&idx_id=7714&uid=ny&idx_side=-37>LenkeDen forteller at han er født i Eidsvold 6/8 1806, men konfirmert i Nannestad 19/10 1823 - der heter moren Mari Christensdatter - nr.243:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.