Gå til innhold
Arkivverket

[#45037] Tolking av kirkeboktekst


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Jeg gjetter på at dette er en begravelse av 2 personer, begge døde 23. mars 1824 og gravlagt 28.mars? Den ene døde heter Svend Thoresen og ble 60 år, den andre døde er jeg usikker på hva het, men kanskje står det Christen og med repetisjonstegn for etternavnet, altså Thoresen?Vedkommende ble 8 måneder gammel, tror jeg? Det ville nok vært en fordel om rubrikkoverskriftene hadde vært med, samt mer av siden forøvrig, for å kunne sammenligne skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Anders, når du er på kirkeboksiden, så velger du 'Bildeinformasjon' - 'Øverst', da får du frem flere typer lenker, 'marker' og 'lim inn' så den permanente billedlenken i debatten her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Tror ikke streken etter Christen kan tolkes som gjentakelsestegn. I neste kolonne ser det ut til å stå Knud Xstens (farens navn?) og deretter noe som kan se ut som initialer, eller kan det være P. S.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.