Gå til innhold
Arkivverket

[#45071] Slekten Birck, Birch, Bierch


Gjest Rudi Løken
 Del

Recommended Posts

Gjest Rudi Løken

Hei Er det noen som har opplysninger om slekten Birck, Birch, Bierch. Eldste personen jeg har er Jesper Poulsen Birck gm. Anne Hansdatter. De hadde sønnen Poul Jespersen Birck -1675 gm. Birgitte Olsdatter Børting. De hadde barna: Anna Margretha Povelsdatter Birck gm Niels Thomesen Wisløf -1705. Karen Povelsdatter Birck -1724. Jesper Poulsen Birck 1661-1719 gm en datter av Svend Larsen Schive og Karen Steensdatter.rudilo@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anne Nilseng

Hei, Jeg vet endel om Birch-familien som opprinnelig kom fra København:Peder Hansen Birch, 1715-1770, gift med Birgitte Elisabeth Jørgensdatter Palle.De fikk følgende barn; Anne Marie Jørgensdtr. Birch, 1749 Hans Jørgen Birch, 1750, f. i København Marie Elisabeth Birch, 1755, f. i København Cecilia Elisabeth Birch, 1760Hans Jørgen var en høyt rangert militær og tjenestegjorde i Norge fra ca 1780.Både søsteren Marie og Cecilia fulgte med til Norge.Marie giftet seg med Johan Reichenvald, kjent kjøpmann i Faaberg, Oppland, men opprinnelig tysk. De fikk 2 sønner, Paul Hansen Birch 1788-1863 og Johan Gotfried Birch Reichenvald 1780-1806. Faren Johan døde tidlig og Hans Jørgen adopterte guttene. Han var selv ikke gift.Jeg vet dette fordi jeg selv er i slikt med Anne Margaretha Torchildsdatter Birch (f. 1774) og leter etter hennes eventuelle slektskap til slekten Tidemand.Hilsen Anne Nilseng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Olav Aasmundrud

Jeg søker også etter anene til en Birk (Bierch): Andrea Margreta Hansdatter Birk (skrives enkelte steder Bierch)ble g.m. Hans Galschiøt i Dolm på Hitra i 1780 og deres første barn blir f. Hitra samme år og døpt av kapellan Aagaard i Fillan kirke. Barnet døpes Ide Johanna Bang og blant fadderene finnes presten Mathias Aagaard og hustru samt Sr. Jørgen Parelius. Familen flytter til Kristiansund hvor Hans ved ft 1801 er 'Consumtionsbetient' og de får mange barn hvorav et døpes Hans Bierch. Det er flere indikasjoner på at Andrea Margrettha kan ha geistlige aner, men jeg har enda ikke funnet dem. Jeg tror ikke Andrea Margrethas far var første generasjon Bierch i Norge.Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.