Gå til innhold
Arkivverket

[#45072] Stavanger slekt - mangler noen forfedre


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Tønnes Alfred Halleland f.1873 i Stavanger av kjente foreldre ble g.m Rakel Sofie Pedersen f.1878 i Stavanger, sannsynligvis datter av skipsreder og skipper Peder Laurits Pedersen f. ca 1817 og som ble gift 1.gang med Anna Johansen f.1817 d.1861. I 1865 ble Peder g.m Elise Florentine Zimmermann f. 1830 i Sandefjord. Han er da muligens gift 3 gang med ei Tomine og hadde datteren Rakel Sofie. Har ikke funnet noen sikre opplysninger om Rakel og foreldrene da de scannede kirkebøkene ikke foreligger enda. Er det noen som har opplysninger om denne familien og som kan bekrefte eller avkefte disse opplysningene? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei i jula.Jeg har ikke funnet din skipper Peder Lauritz gift 3.ganger. Han gifter seg 2.gang i Dom kirken 1.12.1864 med jomfru Elise Florentine Zimmermann 28 år, født Sandefjord. Men i 19.11.1876 gift i Dom kirken Ungk. garver Peder Lauritz Pedersen født 1857 i Hetland med pige Tomine Osmundesen født 1849 i Høyland. Som fedre til dem står Peder Bjørnsen Dusevig og Tobias Osmundesen, det må da være disse som er foreldre til Rakel Sofie.Foruten disse, er det to andre en Styrm. Peder Lauritz Pedersen som blir gift i samme tidsrom, men konens navn er Ingeborg, og en matros Peder Lauritz Pedersen gm Ingeborg.Jeg har flere kirkebøker hjemme nå, men ingen dekker Rakel Sofies fødsel og heller ikke konfirmasjon som må være i 1893.Jeg skal på biblioteket onsdag skal, se etter om der er fler kirkebøker. Jeg vet de har Hetland, og jeg har en del fra Høyland, men vet ikke helt om de dekker det aktuelle tidsrommet.Mvh. Sol Kerry Johannessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei og god dag.Tomine ble i følge Høyland kirkebok hjemmedøpt 21.02.1849 og hennes foreldre var Tobias Osmundsen Nedre Austrått og hustru Rachel Gundersdtr.. Jeg sender deg etter hvert som jeg finner mer.Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Johan Arthur.Jeg har funnet Rachel Serina Gundersdtr. døde 11.04.1854 i Høyland, bodde da St. Vatne, glemte å skrive inderst på dem på Øvre Austrått Rachel var 38 år gammel da hun døde, og det står at hun var gift med Tobias Osmundsen St.Vatne.Leter fremdeles.Hilsen Sol Kerry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.