Gå til innhold
Arkivverket

[#45073] Slekt Hidra Vest Agder


Gjest Johan Arthur Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Søker opplysninger om foreldre til Berta Tonette Tønnesdtr. f.ca 1841 på Hidra i VA. Foreldrene skal være Tønnes Nilson og Anna Knutsdtr. Hun ble konf. i 1855 og da var disse to oppgitt som foreldre. Er det noen som kjenner til Tønnes og Anna? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene stemmer. Tønnes Nielsen kom fra gården Mjåsund i Bakke sokn, og du finner ham der i 1801, 13 år gammel. Hans foreldre var Nils Carlsen Mjåsund (1748-1805) og Ingeborg Trondsdatter fra Bakke gård (1755-1790). Ifølge bygdeboka for Bakke reiste Tønnes til Hove i Lund i 1822, og giftet 14.1.1823 med Anna Knutsdatter (ft 1799) fra Sætra i Lund. De fikk barn både på Hove i Lund og på Mjåsund, men flyttet til Mønstermyr (eller Mynstermyr, 'Myra'), der Berta Tonette ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Berta Tonette ble gift med Erik Eriksson f.1843 på Halleland i Tysvær, Rogaland. De fikk minst fem barn, Kristian, Tønnes Alfred, Peder, Karl Johan og Anna. Alle med navnet Halleland. De var bosatt i Stavanger. Dette er slekta til en kollega av meg som jeg hjelper litt med å finne mer der hun har stoppet opp. Kan sikkert sende deg flere opplysninger når jeg har fått samlet flere data om familien. Er dette din slekt? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er nok ikke min slekt (eller mannen min sin, som gjør at jeg holder på med disse områdene). Men det er alltid artig å nøste i de trådene man tar fatt i. Jeg har de aktuelle bygdebøkene for å finne mer om bakgrunnen til disse folkene, så si ifra om du trenger mer! Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.