Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kari Nerbu

[#45075] Tyding i kirkebok

Recommended Posts

Gjest Kari Nerbu

Kan noen hjelpe meg med å lese navn mm i dåpshandlingen 22 mars? Den som starter med Lars LarsenLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Værnes

Hei KariDu må nok legge ved en permanent sidelenke på det du ønsker å få hjelp til, og her en en ypperlig bruksanvisning på emnet: Lenke Hei og God Jul fra Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Nerbu

Alle gode ting er tre: LenkeTakk for hjelpa, og god jul til deg også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Hei Kari, og framleis god jul! Sidan du no er godt i gang med å øve deg i å lage lenker på rett måte, så kan du prøve den fjerde gongen og - det du har lagt ut no er ei permanent BILDElenke, for så vidt grei nok, men litt meir 'styr' å arbeide med enn den permanente SIDElenka, der du kan forstørre og bla som du vil -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Niels Wind

Hej Den er lidt vanskelig specielt når stednavnene ikke kendes, men her er et forsøg. Ord der står i 'x' samt med ... er tvivlsomme eller ikke læselige. ---- Lars Larsen 'Bonde' og Hustru Maren Pedersdatter fra Plassen under .... Rodland i Nedre Gusdahl Præstegjeld i Waldres, lever fra Løsgj..... og Bettleri, dømt til Tugthuset, og laa i Barselsseng i Fattighuset .....g....berg, Deres hjemmedøbte Datter Christence Olava, fød den (mangler) Fadd. Ole Christoffersen, Niels Hansen, Marthe 'Kunde', Maren Peders. og Elisabeth Nielsdatter. Af Hr. Dr. Garman ----- Håber dette giver mening.m v h Kirsten O. Wind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sverre Søgaard

Jeg slutter meg til det meste som står i innlegg 6, men har noen endringer/tilføyelser: Lars Larsen 'Bonde' og Hustrue Maren Pedersdatter fra Een Pladsen under 'Mellem' Rodland i Nordre Ourdahl Præstergjeld i Waldres, lever fra Løsgjengerie og Betlerie dømt til Tugthuset, og laa i Barselsenge i Fattighuset paa 'Hammersborg', deres hjemmedøbte datter Christence Olava, fød den (Ikke skrevet) Fadd. Ole Christophersen, Niels Hansen, Marthe Knuds(datter), Maren Peders. og Elisabeth Nielsdatter.Nord Aurdal er i Valdres, så det gir mer mening. Lykke til videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Nerbu

Kjempebra! Noe var kjent , men jeg håper på flere løsninger. Flere par øyne ser tydeligvis bedre enn ett par øyne! Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Jeg leser dette slik:Lars Larsen Bonde og Hustrue Maren PedersDatter fra Pladsen under mellem Rødland i Nordre Ourdahls Præstegjeld i Walders, konen for Løsgjengerie og Betlerie dømt til Tugthuset, og laae i Barselseng i Fattighuset paa Hammersborg, deres hjemmedøbte Datter Christence Olava...osv. Fadderne leser jeg slik som Sverre i innlegg 7.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.