Gå til innhold
Arkivverket

[#45075] Tyding i kirkebok


Gjest Kari Nerbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Hei KariDu må nok legge ved en permanent sidelenke på det du ønsker å få hjelp til, og her en en ypperlig bruksanvisning på emnet: Lenke Hei og God Jul fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Hei Kari, og framleis god jul! Sidan du no er godt i gang med å øve deg i å lage lenker på rett måte, så kan du prøve den fjerde gongen og - det du har lagt ut no er ei permanent BILDElenke, for så vidt grei nok, men litt meir 'styr' å arbeide med enn den permanente SIDElenka, der du kan forstørre og bla som du vil -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Wind

Hej Den er lidt vanskelig specielt når stednavnene ikke kendes, men her er et forsøg. Ord der står i 'x' samt med ... er tvivlsomme eller ikke læselige. ---- Lars Larsen 'Bonde' og Hustru Maren Pedersdatter fra Plassen under .... Rodland i Nedre Gusdahl Præstegjeld i Waldres, lever fra Løsgj..... og Bettleri, dømt til Tugthuset, og laa i Barselsseng i Fattighuset .....g....berg, Deres hjemmedøbte Datter Christence Olava, fød den (mangler) Fadd. Ole Christoffersen, Niels Hansen, Marthe 'Kunde', Maren Peders. og Elisabeth Nielsdatter. Af Hr. Dr. Garman ----- Håber dette giver mening.m v h Kirsten O. Wind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Jeg slutter meg til det meste som står i innlegg 6, men har noen endringer/tilføyelser: Lars Larsen 'Bonde' og Hustrue Maren Pedersdatter fra Een Pladsen under 'Mellem' Rodland i Nordre Ourdahl Præstergjeld i Waldres, lever fra Løsgjengerie og Betlerie dømt til Tugthuset, og laa i Barselsenge i Fattighuset paa 'Hammersborg', deres hjemmedøbte datter Christence Olava, fød den (Ikke skrevet) Fadd. Ole Christophersen, Niels Hansen, Marthe Knuds(datter), Maren Peders. og Elisabeth Nielsdatter.Nord Aurdal er i Valdres, så det gir mer mening. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser dette slik:Lars Larsen Bonde og Hustrue Maren PedersDatter fra Pladsen under mellem Rødland i Nordre Ourdahls Præstegjeld i Walders, konen for Løsgjengerie og Betlerie dømt til Tugthuset, og laae i Barselseng i Fattighuset paa Hammersborg, deres hjemmedøbte Datter Christence Olava...osv. Fadderne leser jeg slik som Sverre i innlegg 7.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.