Gå til innhold
Arkivverket

[#45082] Skifte etter Jon Olsen Lunde i Eiker 2 mai 1753 /Skifteprotokoll 11 side 488a.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Arnt Hole har sendt meg ovennevnte informasjon i innlegg 44906 (8).Som vi alle er oppmerksom på er ikke FS alltid til å stole på - derfor dette spørsmål.I FS finner jeg Ole Jonsen født 12 sep 1714 i Eiker, med foreldre Ole Olsen Lunde og Kirsten Andersdatter Lunde. Dødsdato for Jon er skrevet til 25 mar 1795 i FS. Kjenner noen til om dette er 'min ' Jon Olsen Lnder, tross feil dato for dødsfall i FS?En annen ting som kan tyde på at det ikke er 'min' Jon Olsen er at jeg ikke finner noen datter etter ham og Johanne Larsdatter ved navn Kirsten - etter farmor...Trenger hjelp! Og - fortsdatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

HeiHer er i hvertfall skiftet:'Lunde Skifte 2.5.1753 Jon Olsen død e. Johanne Larsd. Barn: 1. Ole 11. 2. Lars 1 ½. 3. Anne 15. 4. Marthe 13. 5. Maren 8. Verger: Faders søsters mand Ole Pedersen Østre Lunde. Moders halvbroder Lars Torsen Bacherud. Faders søskenbarns mand Rasmus Schistad. Døde faders halvbroder Ole Amundsen Østre Lunde. Enkens stiffader Thore Clausen Westfossen.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk Egil, da er det bare å håpe på at noen kan hjelpe med å bekrefte/avkrefte at dødsdato i FS er feil eventuelt.Eiker Historielag har lagt inn døpte i Digitalarkivet. Her finner jeg også en Jon døpt 6 sep 1711 med far Ole Jonsen Vestfossen - også en kandidat!Håper at noen er bedre kjent med disse familiene i dette området enn det jeg er (Lunde/Vestfossen/Eiker).Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Theie

Her er skifte etter bror Lars:'Lunde Skifte 7.4.1755 Lars Johnsen død. Moder Johanne Larsd., der er enke efter Jon Olsen Lunde. Søsken: 1. Ole Jonsen 13 ?. 2. Anne Jonsen 18. 3. Marthe Jonsen 17. 4. Maren Jonsen 10.'Muligens samme Jon Olsen Lunde her:'Østre Lunde Skifte 3.5.1743 Amund Pedersen død, Magdalena Nilsd. Barn: 1. Ole Amundsen 19 ½. Verge ½ broder Jon Olsen Lunde i Vestfossen. Enkens verge døde mands broder Augustinus Pedersen Lysager. Dødes broder Simen Pedersen Krogstad. Enken var 1 gang gm. Ole Jonsen Lunde. Svigersønn Ole Pedersen. Sølvbeger med navn Ole Jonsen og Mallene Nilsd. dat. 1711.'Videre Ole Jonsens kone Mallene Nilsd:'Lunde Østre Skifte 13.2.1769 Mallene Nilsd. død. Gift 1 gm. Ole Jonsen, barn: 1. Jon Olsen død, enke Johanne Larsd., barn: a) Ole Jonsen fm. b) Anne Jonsen gm. Ole Simensen Westfossen. c) Marthe Jonsen 28, ugift. d) Maren Jonsen 20. 2. Kirsten Olsd. gm. Ole Pedersen Østre Lunde. Gift 2 gm. Amund Pedersen Lunde død, barn: a) Ole Amundsen død, enke Ingeborg Olsd., barn: a) Amund Olsen 12. b) Ole Olsen 11.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.