Gå til innhold
Arkivverket

[#45089] Alf M. Solberg, forretning Kirkenær, Solør


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Er det noen som vet om Ida Amalie Temmen (f.1883) og Alf Marius Solberg (1884) er nevnt i noen bygdebok for Solør? De skal ha hatt en forretning i Solør.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiI bygdeboken for Stange står det: 'Johan Mikkelsen, f. 1847 i Furnes, konduktør ved jernbanen .1877 g. m. Elise Tea Aurora Gjestvang, Haukstad, Løten, f. 1852, d. 1/10 1897. Barn: 1) Andreas Tåle Gjestvang Solberg, f. 1878, lokomotivfører, 20/6 1903 g. m. Karen Edia Hermansdtr. Temmen, f. 1877 (Rusten). 2) Alf Marius, f. 27/8 1884, landhandler og hotelleier Kirkenær, Grue, g. m. Ida Amalie Temmen, f. 9/7 1883.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Tusen takk for svar!Da ser jeg at det var to brødre Solberg som giftet seg med de to søstrene. Vet du hvilket sted i Stange foreldrene til Andreas og Alf Marius bodde?Karen Edia og Andreas Solberg fikk visstnok ingen barn, men iflg. familien fikk Ida Amalie og Alf Marius etterkommere.Disse er jeg interessert i å komme i kontakt med, så hvis noen kjenner til etterkommere som lever idag, kan de gjerne ta kontakt med meg på e-post: akk@datek.noMvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

HeiSå vidt jeg vet finnes det en Grue-bok med opplysninger om slekter, så kanskje finner jeg denne familien der.Takk skal du ha for lenken. (Tenkte ikke over at det kunne være et sted som het Solberg i Stange.)Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

HeiDa har jeg fått flott hjelp av Solør Slektshistorielag, til å finne etterkommere etter Ida Amalie Temmen og Alf Marius Solberg.Tusen takk!Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.