Gå til innhold
Arkivverket

[#45090] Helgestad, Østre Toten


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei.Vet noen om Oline Temmen (f.1888) og Kristian Bredesen Helgestad (f.1888) er nevnt i event. bygdebok før Østre Toten. De var visstnok bosatt på gården Helgestad.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Dreyer

Hei.I Totens bygdebok 4 finner jeg noe om familien: Brede Pedersen Helgestad er f 1859, gift 1883 m. Marie Kristiansdtr. Halvorsrud, 1865 - 1937. Bredes dødsår er dessverre blitt offer for trykkfeildjevelen, det står d.194. Brede og Marie fikk hele 13 barn, Kristian er nr 4 i rekken, f 1888, g.1914 m Oline Hermansdtr. Temmen fra Stange, f. 1888, d. 1974. Kristian d.1952.De eide plassen Dalseng eller Halvorsrudstuen. De hadde 4 barn.Hilsen Olaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Og tusen takk for svar! Da finnes det sikkert etterkommere etter disse.Jeg er veldig interessert i navnene på barna, og hvis det er nevnt event. barnebarn.Jeg har bilder av Temmen-jentene, men vet ikke hvem som er hvem, på bildene. Derfor er jeg veldig interessert i å komme i kontakt med denne familien. (Faren til Oline, Herman, er forøvrig min tippoldefar.)Hvis du har navnene på barna, kan jeg nåes på e-post: akk@datek.no.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Og takk for svar.Har nettopp fått vite Kristian og Olines barns navn, og skal ta kontakt med familien over nyttår. Det blir spennende!Har forøvrig et innlegg 35064, ang. Toten 1813. Vet ikke om du har kirkebøker for Ås kirke, Vestre Toten. Men hadde vært interessant å vite om det kunne avdekkes noe mer i kirkebøkene. Jeg har ikke kommet videre i det innlegget.Ønsker deg og andre i dette forum et riktig godt nytt år!Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei Anne Karin.Jeg har noen Kirkebøker for Vestre Toten, men ikke så langt bak som 1813 - de ligger her: http://www.slektshistorielaget.no/.Gå på Kilder - velg Vestre Toten osv. Denne har du sikkert vært innom?Godt Nyttår til deg og dine også.Finner jeg noe til dette innlegg eller 35064 legger jeg det inn.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.