Gå til innhold
Arkivverket

[#45092] Tyding av kirkebok for Eidanger, Lars Christensen , døpt 21.11.1819


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Kan noen hjelpe meg å tyde mors siste navn + navn på faddere. Så vidt jeg kan lese, står Christen Larsen Omsland som barnets farKildeinformasjon: Telemark fylke, Eidanger, Ministerialbok nr. 7 (1814-1831), Fødte og døpte 1819, side 23. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1358&idx_id=1358&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Dette var ikke noe lett å lese og det ville være en fordel å være kjent i området når det gjelder tyding av gardsnavn, men noe er jeg ganske sikker på. Mora heter Ingeborg Olsdr. Etter hennes navn står det at ekteparet er Inderster. Navn på faddere har jeg ikke klart mye av, men det avsluttes med Alle Bønder folk af Eidanger. Faren heter nok Christen Larsen, men gardsnavnet er ikke Omsland. Det kan være Dahlen, men forbokstaven er jeg veldig usikker på. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.