Gå til innhold
Arkivverket

[#45100] Anna Greta Lind född i möjligen Oslo 1919


Gjest Hans Magnusson
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Magnusson

Jag undrar om det finns någon god norrman/norska som kan hjälpa mig att hitta föräldrar till min mormor Anna greta Lind, född den 27 juni 1919. Hon flyttade till Göteborg under 20-30 talet.Enligt muntlig uppgift ska hon varit född i Oslo men det är numera högst osäkert.Vänligen Hans Magnusson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

God jul til deg i Stockholm!Et lite spørsmål: var Anna Greta gift Lind eller var Lind hennes etternavn da hun kom fra Norge til Göteborg? Ble hun gift i Göteborg eller var hun gift da hun kom dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Nei, nå har jeg visst sett helt feil. Hun kunne jo ikke har vært gift hvis hun var født i 1919 og kom til Göteborg på 1920-30-tallet... Men, vet du hvor i Göteborg hun bodde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Magnusson

God Jul till dig Grethe !Mellan min fråga och nu så har jag mottagit uppgifter som kan medföra att min mormor föddes i Norge därför att hennes mor skickades iväg eftersom mormor inte var tillkommen inom äktenskapet. Hennes övriga syskon synes vara födda i Grebbestad i Bohuslän. Kan detta vara till någon hjälp ?Bästa jul hälsningar Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.