Gå til innhold
Arkivverket

[#45102] Anna Elisabeth Reinche og Gjest Baardsen, -nok en gang


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Etter å ha sett Gjest Baardsen-filmen igjen i julen og lest miniatyrboken til Gjelsviken kom nysgjerrigheten frem igjen:Anna Elisabeth Reinche, som forøvrig har felles aner med kusiner/fetre av meg i Boycke Johan Rulffs og Karen Sofie Reusche, fikk to barn med Bastian Heitmann;1. Bastian Johan Bastiansen Heitman (b. 1845 - Sogndal, SF, d. 1924 - Rosenberg asyl) sp. Lassine Karine Nielsen Rasch (b. 1844, d. 1921)2. Birgitta Andrea Bastiansdtr Heitman (b. 1847 - Sogndal, SF)Hvem var Bastian Heitmann og hvor ble han av?Hva skjedde med Birgitta Andrea Heitmann?I et hjemstedsavhør av Bastian Johan i 1868/140 er der en del info, men ikke alt er like lett å tyde:[url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=hjst5&sideid=41&storleik=>Lenkemen jeg fant ham i Øksnes i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Udskrift af Bergens Stiftsoverretts Domsprotocoll viser hva Gjest Baardsen stjal fra min 3xtippoldefar Ola Sjursen Nordeide i pinsen 1811:'...Forligelses-Commissair Ole Siursen Norejde, Natten imellem den 3de og 4de Pindsedag 1811, 1 Dansk Ducat, 2 Speciedalere, 6 Kroner, 1/2 Specie, 3 halve Kroner, 8 Rigsorter, 3 Femtenskillinger og 3 Sexskillinger, omtrent 1 mark Dansk i 4re og 2 Skillinger, En 5 Rigsdaler og En Rigsdaler Bancosedel Fem een Rigsdalers Ditto, æn Sæddel paa 1 mrk. og 2 Ditto hver paa 8 skilling, 1 liden Tindaase, 1 Messingdaase, 1 Kridthuus, 1 Tegnebog og et Silketørklæde'Dette skulle etter domsavsigelsen erstattes med 9 rdr og 5 mrk.Fikk OSN, eller andre, noen gang erstattet noe av GB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Anna Reinche fekk berre eitt barn med Heitmann. Mora til det andre barnet var Anne Reimers.Det er riktig at Gjest fekk sonen Viar med Kari Åkre, men han oppgav då falsk namn. Resten av det du skriv, ser ut til å vera rett. Du kan lesa heile historia om Gjest her:[url="http://home.online.no/~fndbred/komv.htm>http://home.online.no/~fndbred/komv.htmOg vil du berre lesa om korleis det gjekk med dei som sat att, kan du gå rett inn her, og sjå mot slutten av saka:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Bjørn og God Jul til deg,AVH var vel NS-mann, så vidt eg hugsar no.Tilbake til GB; Denne Viar f 1813 i Skånevik har eg leita litt etter eg og, men eg finn han ikkje. Kan han ha emigrert tidleg? Mange frå Åkrafjorden gjorde det, -kanskje han og, -kanskje mora og. Elles finn eg ei Kari Thorsdtr det er skifte etter på Landa etter 1825, men eg trur ho er frå Landa.Takk for at du minte meg på at det var Anna Reimers som fekk det andre uekte barnet med Heitmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

God jul, ja.Anna Margrethe Mikkelsdatter Reimers skriv ho seg for når ho gifter seg med ein urmakar Thorberg frå Kongsberg. Thorberg skriv òg dottera seg for når ho får sonen Hans i Bergen 1877. Han skriv seg i ft1900 for godseigar i Sogndal.Viar og mora har vi leita etter i lang tid, men har ikkje funne dei. Dei har nok reist frå bygda, men lite truleg til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei igjen,(7) ; Viar og mora; då går eg ut frå at det og har vore leita i Mikrofilmane; vaksinerte, konfirmerte og utflytta, og at eg ikkje treng gjera meg umaken å sjå gjennom dei LenkeMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du har trong til å leita etter han, må du gjerne det. Vi leita der vi fann det formålstenleg for å finna ut kor det vart av karen, men fann intet. Men hadde han fått dei rette genene etter faren, kan han ha vore like oppfinnsom som opphavet i sin namnebruk. Og då trengs det meir enn namn for å finna han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Skulle tro Gjest Baardsen hadde mang en etterkommer rund omkring i landet :-). Er det noen som kjenner til andre enn Viar?Er litt interessant dette da jeg angivelig skal ha samme stamfar som Gjest, sognepresten i Sogndal Michel Due (1548-1600). Jeg har funnet denne linjen til Gjest på nettet, så det hadde vert fint å fått verifisert den.Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dette vet nok Davidsen mer om enn jeg, men så vidt jeg kan se fikk han en datter i Trondhjem med en tukthusfange han traff under sitt opphold der og som han flyktet med, Elen Larsdtr Moe, i 1818. Jeg er ikke sikker på om det var enda flere barn, men det er vel mulig...Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Vi fann vel ikkje fleire enn dei to som alt er nemnde; Viar og ho i Trondheim. Sistnemnde veit eg har etterslekt heilt opp til no, både i Noreg og USA. Men sjølvsagt kan han ha hatt fleire, han fór jo vidt ikring ...Når det gjeld forfedrane til Gjest, granska eg dei litt og kom til følgjande konklusjon:'Både Gjest Bårdsens mor og far var fra Sogndal. De kom begge fra slekter som hadde bodd i bygda gjennom hele 1700-tallet - og kanskje før det. Som så mange rotekte vestlendinger, kunne Gjest føre sine aner tilbake til en eller flere av Tordenskiolds virkelige soldater i Store nordiske krig 1709-19.'Om der endå tidlegare var ein prest i slekta, veit eg ikkje. Men mora til Bård (altså farmora Ølgård Bårdsdtr.) var frå Skjeldestad-garden. Der kan dei sjølvsagt ha hatt presteblod i årane. Men så langt har eg ikkje granska slekta hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Apropos Skjeldestad, Anna Reinckes andre mann, Hans Skjeldestad, var han en slektning av Gjest?Og, når jeg nå har plassert Kari Torresdtr f 1789 i Skånevik, er der kun en Kari T fra Skånevik f i det aktuelle tidsrom, nemlig Viars mor, Kari Thorsdtr f ca 1787-1788.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Ja,det er Øllegård Bårdsdtr Skjeldestad sin mor Kari Olsdtr Haug f. 1695, hvis mor skal ha vært Margreta Skaksdtr Lystrup som har presteblod i årene. Om dette stemmer finner vi vel ut her etter hvert :-)Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg går ut frå at Kari Thorsdatter er denne som eg finn på et av bruka på garden Åkra (Aakne må vera feilskriving) i Åkra sokn, Skånevik:LenkeBygdebokforfattaren skriv berre om Kari: f. 1787, nemnd 1812. Men det er mulig Gjest Baardsen er nemnd i den generelle bygdesoga som kom ut for nokre år sidan.Kari si mor var Guri Viarsdtr (1751-89 var frå Sævareid, faren Tor Olsson (1751-1811) var frå Fatland. Ho hadde ein heilbror og halvsøsken på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg merka meg at Hans kom frå Skjeldestad, men den gongen gjekk vi aldri vidare på om der var noko slektsband. Difor har eg heller ikkje oversyn over folket på garden der og kven dei slekta etter. Det kan godt hende at Jan Kåre har rett med omsyn til Skjeldestad-slekta, men eg veit ikkje meir.Til Marie: Det er ho. Og meir om henne enn det du har funne, veit heller ikkje vi - bortsett frå dåpen til Viar kor det står at faren var Augmond Jensen Hildeskor (dei to fyrste namna 'stal' Gjest frå eit vitne i Sogn, det siste var gardsnamnet til stefaren i Sogndal; Gjest skreiv seg ofte med det namnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jan Kåre Larsen

Og kom vil I høre en vise om Gjest Den er ikke laget af Lensmand og Prest.....Skulle legge inn en prestelinje jeg hadde til Gjest Baardsen. Det kan vel være av interesse for mange å få verifisert denne:Michel Michelsøn Due f. (1548-1600) Sogneprest i Sogndal 1569-ca 1600)g.m. Maren Stålesdtr (Hun var ant. av Kvaals-ætta)Deres sønn: Michel Michelsøn Due d.y (ca 1568-1610) g.m. Mette Jensdtr Holst (ca 1565-1616)Deres datter: Guri Michelsdtr Due g.m Morten Lauritzen AmbleDeres datter: Øllegård Mortensdtr g.m. Peder Jenssøn Amle (Klingenberg)Deres datter: Anne Pedersdtr Klingenberg (1655-1705) g.m. Skak Christensøn Lystrup (1645-1709)Deres datter: Margreta Skaksdtr Lystrup (1674-1732) g.m. Ole Erlendsson Haug (ca 1663-1732)Deres datter Kari Olsdtr Haug (1695-) g.m. Bård Larsson Skjeldestad (1687-1740)Deres datter: Øllegård Bårdsdtr Skjeldestad (ca 1721-1776) g.m. Gjest Larsen SogndalsfjærenDeres sønn Baard Larsson Sogndalsfjæren (1754-1793) g.m. Maria Pedersdtr indre Nesse (1763-1836)Deres sønn: GJEST BAARDSEN (1791-1849)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Alt dette har i alle høve ikkje eg høve til å verifisera. Men det siste - at mora til Gjest var frå indre Nesse i Vik og f. 1863, er ikkje i samsvar med det eg har funne. Mora hette Marta Persdotter og var fødd/døypt 11.2. 1760 - eg meiner i Sogndal. Men bror hennar, Hans Person, gifte seg to gonger på Nesse i Vik. Han tok til seg systerdottera Øllegård Bårdsdotter då far hennar døydde i 1793.Far til Marta og Hans hette Per Jakopson og var gift to gonger, sist i 1750 med Kari Halvardsdtr. Sjå: http://home.online.no/~fndbred/gbkrono.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Det som er mest interessant for å finne ut om Gjest kom fra denne presteslekten Due, samt Holst, Klingenberg, Lystrup m.m, er om Øllegård Båtdsdtr Skjeldestads linjer bakover er riktige. Først når vi vet dette kan vi eventuellt linke opp mot disse slektene :-)Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg er samd med deg i det siste, men korleis har du kome fram til den lista, då? Dessutan er det feil at far til Gjest skreiv seg for Bård Larson; han vart skriven Bård Gjestson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kåre Larsen

Øllegård Bårdsdtrs mor, Kari Olsdtr Haug har jeg født på Ormelseng, Sogndal. Karis far Ole Erlenson Haug, født på Foss i Sogndal,død på Haug i Sogndal. Karis mor Margreta Skaksdtr Lystrup har jeg notert født på Vesterheim i Sogndal, død på Haug i Sogndal.Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.