Gå til innhold
Arkivverket

[#45117] Oppslag i Bygdebok for Nore, Buskerud, gården Raaen.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Er der noen som har tilgang til nevnte bygdebok, og som kan tenke seg å gjøre et oppslag på gården Raaen for meg? Jeg søker opplysninger om Ole Reiersen og kona Anne Niclasdtr. samt datteren Anne som ble gift med Svend Torjusen. Hva sier bygdeboken om disse familiene? Og er der nevnt i bygdeboken noe om datteren til Svend og Anne, Anne Svendsdtr. f. 1805?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

På side 2644 i bygdebok for Nore-Uvdal finner vi Ole Reiersen Sønstegard frå Storli, gift med Anne Nicolaysdatter Brekke i Uvdal. De fikk sju barn, Anne, døpt 1778 og født på Sønstegard, giftet seg i 1800 med Svenn Torjusen nedre Halland.Anne og Svenn står omtalt på side 2276, og hadde barna Olaug, 1801, Torjus, 1803, og Anne, født 1805 på Hvilstein. 'Svenn Torjusen døydde oml. 1806, og familien budde då anten på Odden eller i Kåset under Oslien'. Det står ikke mer om hvor barna ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk til Yngve Nedrebø for hjelp med oppslag i bygdeboken.Det bekrefter hva vi har funnet, men hjelper oss ikke i å fastslå om Anne født 1805 er den jeg jakter på. Så langt har vi bare det faktum at Olaug og Torjus/Torger opptrer som faddere til Anne Svendsdtr.s barn. Nå får jeg håpe at et skifte enten etter Ole og Anne N. eller etter Anne Olsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.