Gå til innhold
Arkivverket

[#45123] Vielse i Oslo før 1850


Gjest Ingunn Krafft Randa
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn Krafft Randa

Jeg behøver hjelp med å finne en vielse i Oslo, mulig Larvik. En av mine tipper. Anne Marie Nilsdatter giftet seg med Birger Johannesen. De fikk en sønn Johan på Rikshospitalet Lenke 6/2 1850. Hun er trolig født i Larvik ca. 1820 uten at jeg har funnet henne der. Birger døde antakelig en gang mellom 1850 og des. 1852 da hun får ett nytt barn født utenom ekteskap, og det står da at hun var enke og hadde adresse Harstadveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei igjenDet var ikke så lett dette, men jeg kan prøve meg.Borger Johannesen, Ungk. Arbeidsmand, Stange, ?? 29 år?ogPige Anne Marie Nilsdatter, Hedrum, 27 årHans far: Johannes Olsen? ?? (Yrke eller stedsnavn? Hennes far: Nils Hansen, Arbeidsmand??Forlovere: Gustav Andersen og Johan Johansen?? ??Lyst 16, 23 og 30 Decbr.Vel, dette er hva jeg fikk ut av det, kjekt hvis noen andre også kan prøve seg.Har ikke Hedrumbøkene for hånden, så jeg kan ikke få lett etter Anne Marie og foreldrene der heller (hvis de ble i Hedrum da) Får håpe noen andre kan kikke for deg.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Krafft Randa

takk takk Laila. Jeg blir så frustrert av å lese kirkebøkene noen ganger, det er som å lese resepter som leger har skrevet på :-) Ja, jeg er veldig glad hvis noen andre også kunne prøve seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå har jeg lett igjennom 1822/23/24 i Hedrum uten å finne Anne Marie. Prøvde meg derfor på FS og fant 1 Anne Marie f. 1821 i Hedrum. Lenke til kirkebok, nr.53, men jeg klarer ikke å lese gårdsnavnet ....rødning? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

For å avslutte foregående opplysninger, vielsen mellom Niels Hansen og Anlouf Torgersdatter, nr.6: LenkeMaanejordet er gnr.10 i Hedrum. Mulig Månejordet i 1723 lå under gnr. 5 (Hovland)? Jeg klarer ikke å lese stedsnavnet til Anlouf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.