Gå til innhold
Arkivverket

[#45126] Kirkehandling i Vinne, NT


Gjest Niels Wind
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Wind

Hej- Jeg lurer på hvor jeg finder kirkebøger på folk der er f.eks konfirmeret eller gift efter 1900 i Vinne? Er de under et andet sogn eller ikke skannet endnu?Venlig hilsen Niels H Wind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Wind

Tak for forsøgene, men.... Eksempelvis har jeg en Karen Larsdtr. f. 22.8.91 i Åre der 22.10.1920 bliver gift i VINNE med Anneus Karlgaard, f. 29.6.1889 på Tømte / Vuku. Finder ikke dette bryllup i nogen af kirkebøgerne og Bernt Oluf Olsen, f. 15.2.97 på Tømte (Karlsgaard) VUKU skulle iflg oplysninger ved hans vielse i Sandefjord 27.1.1918 være konfirmeret i 1901 i VINNE og ham finder jeg heller ikke hverken i Stiklestad eller Vuku som er de kirkebøger jeg kender for Verdal. Derfor undrer det mig hvor i Verdal det kan være da jeg heller ikke finder brylluppet i Ytterøen. mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Hei igjen gode Niels, og fortsatt God Jul. Du har ikke gitt deg med slektsgranskingen enda? Var du oppover i Norge i sommer, hørte ikke noe fra Deg! Verdal hadde felles kirkebøker til 1891. Da fikk Vuku og Vinne sine egne. Vinne 1891-1907, 1907-1921 og 1922-1944. Men som Berit nevner er de ikke skannet enda, men jeg finner de personene du nevner i de resp. MINI-er. Anneus Karlgård's kone het nok Karin Larsdtr. Larsson, hun døde 20.11.1978, Anneus d. 30.11.1951. Bernt Oluf Karlgård var f. 15.02.1887-skrivefeil-, og han skriver selv i ei bok han ga ut i 1960 (GAMMELT OG NYTT FRA SUL)at han gifta seg 18.01.1918. Du nevner et bryllup på Ytterøy,-hvilket??Med ønske om et GODT NYTT ÅR 2007 for deg og dine hilser Trond O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels H Wind

Hei igen Trond - og alle andre Tak for hyggelige svar og i hjertelig like måte med de gode ønsker.Trond - jeg kommer direkte tilbage til dig snarest med nyt fra 'sydfronten'. Brylluppet i Yttterøen var ikke en konstatering men et svar med ref. til indlæg nr 3 at det omtalte bryllup (22.10.1920 i Vinne mellem Anneus Karlgaard og Karen Larsdtr.)ikke var fundet under Ytterøy Riktig godt nytår til alle og tak for hundredvis af gode timer i dette forum og arkiv.Fortiden ligger fast - nutiden jobber vi på og fremtiden kan vi selv være med til at danne. Mange hilsner med de bedste ønskerNiels Heggelund Wind med ophav i Verdal fra før 1600-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.