Gå til innhold
Arkivverket

[#45139] Arne Tollefsen, Sande


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Til dere som ikke har fått det med seg, vil jeg bare få opplyse om at Arne Tollefsen har gått bort!Jeg så i DT at han gikk bort den 21 desember. Han har gjort utrolig mye for mange innen slektsforskingen. Og bl.a. jeg, er ham stor takk skyldig!Jeg lyser fred over Arnes minne, og takker for det han sto for, og det var ikke lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Selv om det nå er en stund siden, vil jeg skrive noen ord.Arne Tollefsen var med og startet Vestfold og Buskerud Slektshistorielag, og det er vel neppe det styrevervet han ikke har hatt i både hovedforeningen og etterhvert i den lokale utgaven når foreningen ble delt. Han har gjort en gigantisk jobb her. Det har han også gjort gjennom Kilderegistreringa i Sande og privat var han borte i alle de slekter man kunne tenke. Jeg har personlig nytt godt av veldig mye han har vært inne på. I tillegg var vi meget fjerne slektninger, men dog familie, oppe i Hallingdal. Han ble æresmedlem i Buskerud Slektshistorielag og nøt stor anseelse i begge fylker.Når vi hadde møter rundt omkring i Buskerud og Vestfold, kjørte ofte Arne, sammen med Herman og Astrid. De var et begrep på alle møter.Fred over Arnes minne. Nå blir det ikke mere julekake hos deg.Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Godt skrevet Torbjørn! :-)Jeg skulle vel valgt en mer informativ overskrift kanskje, så hadde flere som kjenner til Arne og hans arbeide for slekthistorielagene sett det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.