Gå til innhold
Arkivverket

[#45144] Nils Olsson Sparre fra: SVERIGE.


Gjest Solveig K Westgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig K Westgård

Nils Olsson Sparre Født:24-10-1854 i Wermeland i Sverige.Han kom til Ødegårdens verk i Bamble Telemark. Som gruvearbeider på Ødegårdens-verks gruver.Han ble gift medKaren Eline Sørensen den 5-10-1891 i Bamble kirke. Karen Eline Sørensen er født:15-12-1870 i Bamble.Karen Eline har en sønn: Karl Johan født:22-2-1891.Karen Eline og Nils får en sønn Ole, født:27-12-1892 i Bamble.Etter 1892 kan vi ikke finne flere spor etter de. Det jeg lurer på er om de har flyttet til Sverige eller Amerika?Hvor ble det av Karen Eline?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Pettersson

Hej Solveig!I 1900 års Folkräkning finner jag familjen. Hemförsamling: Nordmark. Hemort: Haborsthyttans h:n, lägenhet Lugnet. Kontrakt: Nyed. Län: Värmland.Nils Olsson Sparre f. 1854 i Nordmark, Grufarbetare. Gift man.Karen Eline Sörensdotter, f. 1870 i Bamble prestgjeld i Norge. Gift kvinna.Karl Johan, f .1891 i Bamble prestgjeld i Norge. Hennes son före äktenskapetOle, f. 1892 i Bamble prestgjeld i Norge. SonOlga Helene, f. 1895 i Nordmark. DotterNils, f. 1899 i Nordmark. SonI Husförhörslängd A1:36 1891-1895 Nordmark Värmland står att de flyttade dit 17/12 1894.I Sverigs Dödbok 1947-2003 hittar jag endast två av barnen, de övriga är då troligen döda före 1947 eller har flyttat till annat land.Det är Olga Helene Sparre, ogift kvinna, f. 1895-04-14 Nordmark, död 1966-09-15 Hägersten Stockholm och Nils Sparre, ogift man, f. 1899-07-25 Nordmark, död 1971-02-27 Nordmark Filipstad Värmland.MVH Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig K Westgård

Hei Eva!Nå ble jeg kjempe glad. Jeg har lett etter dem i lang tid, trodde aldri jeg skulle finne dem. Tusen takk Eva.Kan jeg spørre deg om det går an å finne ut når Karen Eline døde,og hvor hun er gravlagt?MVH Solveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Pettersson

Hej Solveig! Fint att jag kunde hjälpa dig att finna Karen Eline. Eftersom jag inte hittar henne på CD:n Sveriges Dödbok 1947-2003 är hon nog död före 1947.Du får vända dig till Landsarkivet, (www.ra.se/la.html). Handlingar från Värmland skall finnas i Värmlandsarkivet i Karlstad (www.ra.se/vla) och inte i Landsarkivet i Göteborg.När du fått fram dödsdatum kan du pröva att finna gravplatsen via Kyrkogårdsförvaltningen i församlingen där Karen Eline bodde/dog. Sök på Nordmarks församling eller via Svenska Kyrkan.Lycka till! MVH Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.