Gå til innhold
Arkivverket

[#45151] Mor til Karen Olsdatter Schriver f ca 1612 i Tr.heim?


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvem var mor til Karen Olsdatter Schriver født ca 1612? På flere hjemmesider finner jeg at hennes foreldre var Ole Jensen Schriver og Ursula Christophersdatter Darre. Problemet er at på 2 hjemmesider skjedde giftermålet mellom Ursula og Ole Jensen Shcriver først i 1622, mens det på 2 andre hjemmesider skrives at de ble gift i 1612.Hvis 1622 er riktig her så kan Ursula umulig være mor til Karen som ble født i ca 1612 og søsteren Susanna som ble født ca 1605. Nå ser jeg jo at Karen har et barnebarn som heter Ursula(datter av sønnen Ole Christophersen Tønder f ca 1633). Den ene av dem som har skrevet 1612, har oppgitt som kilde en av hjemmesidene hvor det skrives 1622 når det gjelder giftermål.Finnes det skifte på Ursula slik at der mulig å finne ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg mener selvfølgelig at Ole Jensen Schriver kanskje var gift minst en gang før han ble gift med Ursula Christophersdatter Darre. Hvis han var født ca 1570 som det skrives på hjemmesidene, så var han jo 42 år i 1612 og 52 år i 1622, og det ville jo da være naturlig at han var gift en eller flere ganger før 1612 og 1622. Hvem var han gift med før Ursula Christophersdatter Darre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.