Gå til innhold
Arkivverket

[#45158] Torsten Halvorsen innflytter fra Stavern til Solum 1831.


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Torsten står i innflyttingsliste for 1834 til Solum. (Innfl.1831.)Han kom da fra Fredriksvern som Skibstømmermann 47 år gml og slo seg ned på Bjørntvedt i Solum.Det står her hvor hans fødested er, men dette kan jeg ikke tyde desverre. Her trenger jeg hjelp!! Han gifter seg forøvrig i Solum 01.06.1834 med Marthe Olsdtr.For å komme videre bakover med Torsten så håper jeg noen kan hjelpe meg med tydinga av hans fødested som står i nevnte innfl.liste for Solum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har ikke funnet Tosten født i Solum 1786-1789. Men, iflg. FS så ble det døpt en Tosten Halvorsen 5/6 1786 Sauherad med foreldrene Halvor Hansen og Torbiør Olsdt., men om han levde opp vet jeg ikke. Om det er riktig Tosten må vel dette da være foreldrene i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er kansje Solum det står!? Var ikke trygg på det, da siste bokstav så ut som en mulig d. Har tidligere sett litt på Halvor Hansen og kona Torbjørg i Sauherad som mulige foreldre. Fant ham ikke utfl. fra Sauherad. Denne Torbjørg kommer forøvrig fra Bestul i Luksefjell. De giftet seg i Sauherad 15.06.1775. Takker så mye for svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Fyren er enkemann ved vielsen, altså har han vært gift før. Ved vielsen står det i høyre kolonne at han hadde attest om skifte 28. februar 1832 fra Pettersen i Larvik. Forrige kone var død. Pettersen er sikkert en skifteforvalter eller en annen betjent, og således ikke så interessant, men dette skiftet er nå i alle fall et sted å starte videre leting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.