Gå til innhold
Arkivverket

[#45161] Skifte Kongsberg 1774 Siri Ingebretsdtr/Arving ektefelle Hans Christ. Bringsrud


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

I Skifteprotokoll 10 - 1764-1782 side 102b står Siri Ingebretsdatter oppført med bosted Postebromoen.Arving er ektefelle Hans Christensen Bringsrud, som hadde vært gift tidligere.Finner ikke Hans Christensen i FT 1801, finner heller ikke skifte etter ham.Ifølge FS giftet de seg 14 nov 1761 i Kongsberg.Kjenner noen til Hans Christensens første kone? Mener han har sønnene Christen født rundt 1740 død 1773, Paul født rundt 1742 død etter 1801 og Thord født rundt 1744 død 1794 fra første ekteskap.All informasjon om denne Hans Christensen Bringsrud mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Står det ikke oppført i skiftet etter Siri en Anne Ollene Olsdt., enkemannens sønnedatter.I dette skiftet i 1761 står det også en Anne Olea Olsdt., sønnedatter. Derfor lurer jeg på om denne Hans Christensen er den samme som Bringsrud ? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk til begge 2. I skiftet etter Anne Knutsdatter i 1761 stemmer noen av navnene med informasjon jeg har fra før, samt at jeg fikk opplysning om flere barn her og ikke minst morens navn. Dette var bra! Siden Hans Christensen her kalles 'Døhl' er nok sannsynligheten stor for at han kommer fra Gudbrandsdalen. FT 1801 finner jeg gården Bringsrud i Venabygd på Ringebu.Takk for all hjelp i året som har gått og et godt år ønskes dere begge i 2007!Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.