Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kristin S. Aasen

[#45167] Vielse i Domkirken i Bergen 29/9-1816

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

I den vielsen giftet landsoldat Lars Johnsen Folkestad 32 år gml. seg med pige Elen Maria Gullachsdatter 26 år gml. (Løpenummer 40).Spørsmålet mine er hvem som var fedrene til brudgommen og bruden. Og om hvor brudgommen kom fra. For jeg finner ikke brudgommen døpt. Og ikke i 1801-folketelling.Spør også i den forbindelse om Folkestad (står etter brudgommens farsnavn), Lid (står etter farsnavnet til han jeg antar er brudens far) er navn på områder i Bergen.Imøteser svar.mvh. Kristin S. Aasen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Det er dessverre ikke opplysninger om brudeparets fedre i denne kirkeboken.Folkestad er gardsnavn flere steder på Vestlandet. Jeg hadde startet med Askvoll, men Volda er også en mulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristin S. Aasen

Hei Yngve N.!Mange takk for ditt innlegg med grei forklaring!Jeg antar at det ikke står hvor brudgommen kommer fra siden du nevner at du ville startet med Askvoll.Er det riktig antatt?Uansett ble det lettere når du nevnte det med Askvoll og Volda. Har funnet en som kan være aktuell Lars Johnsen Folkestad.Hva med Lid? Vet du hvor det er i Norge?mvh. Kristin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.