Gå til innhold
Arkivverket

[#45169] Borgmester Peter Gaarde død 25.4.1804 i Norge


Gjest Carsten Friis Fischer
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Friis Fischer

I en oplysning som jeg har fået står der, at borgmester Peter Gaarde født 1734 (formodentlig i Sønderjylland) og død som borgmester i Norge 25-4-1804.Når jeg søger i 1801 tællingen er det nærmeste jeg nærmer mig en bagermester i Trondheim. At alderen så ikke helt passer er en anden sag.At jeg så måske tror, at man har taget fejl af borgermester/bagermester er en anden sag.Men til spørgsmålet:'Nogen som har kendskab til en borgmester med dette navn ?'mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Hej Lars Ove og TommyTakker for jeres indslag.Ja. Det kunne jo udmærket være denne person.Nu vil jeg lige prøve, om der evt. skulle være noget på nettet om ham.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Gunnar Arntzen

Ifølge J. Gløersen: Dødsfall i Norge 1763-1825, s. 114, døde Peter Garde, som var borgermester, byfogd og byskriver i Fredrikstad, der i byen 25.4.1804, og dødsfallet ble avertert i Norske Intelligensseddeler nr. 19 s.å. av hans enke, Anne Catharine Fahne.Med vennlig hilsen Jon Gunnar Arntzen hovedredaktør Norsk biografisk leksikon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Takker mange gange for de gode data.Men jeg kunne vel ikke være så heldig at der måske var en som kendte til Peter Gardes fødested ?mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.