Gå til innhold
Arkivverket

[#45170] Peder Gregersen, død 1789 på Byens Arrest Huus (Drammen). Født i Lier ?


Gjest Stian Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stian Kristiansen

Jeg er på jakt etter anene til Peder Gregersen som i følge skifteregister for Drammen [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=sk06021682&gardpostnr=1842&personpostnr=10796&merk=10796#ovre>Lenke, døde 1789 døde på Byens Arrest Huus. Peder etterlater seg 5 barn fra to ekteskap; Barna Greger og Anne fra ekteskap med Kari Christensdatter og barna Ingeborg Carine, Marthe og Hans med Kari Børresdatter (el. Borgesdatter). Jeg lurer på om Peder Gregersen opprinnelig kan ha kommet fra Lier. Gjennom FamilySearch finner jeg vielse en Peder Gregersen og Kari Christensdatter i Lier den 6/7-1748 Lenke. Jeg ser at disse fikk 3 barn i Strømsø; Greger (1753), Greger (1755) og Anne Kirstine (1759). Jeg finner igjen en Peder Gregersen i FS som ble døpt på Frogner i Lier i 1725, og dette kan være den rette, da han står oppført med ektefelle Kari Christensen (se link)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei StianFinner Peder,ekte,døpt 26.09.1725 i Frogner kirke Far: Gregers Hegg, moren er ikke oppgitt. Faddere: Malene Hafskold, Marie Ask, Berte Wiger, Niels Lerschoug,Ellef Blackestad, Ambros Wivelstad.Denne kirkeboken er ikke korrekturlest, mulig feil i dåpsmåned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Kristiansen

Hei Maya og Berit. Tusen takk for nyttig informasjon! Her har jeg fått noen bra spor å jobbe videre med. Takk nok en gang til Berit, du hjalp meg tidligere med opplysninger om barnebarnet til denne Peder Gregersen tidligere (se tema 35353 Lenke). Jeg trenger nå bare å finne sikre kilder på at den Peder Gregersen som er oppført i skifteregisteret 1789, er den samme som ble født i Lier 1725. Kanskje jeg kan finne spor i kirkebøkene under giftemålene hans i Lier 6/7-1748 og Strømsø 16/9-1779. mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.