Gå til innhold
Arkivverket

[#45172] Hvor kommer Rikard Olsen f. 1839 (1849?) bosatt Hasseløen fra?


Gjest Hilde K Sjursen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde K Sjursen

Anne Mathilde Sofie Pettersen og Rikard Olsen Hasseløen, g.1875 . Trenger opplysninger fra orginale kilde. gifte i 1867-1877 Skåre sokn. Her skal der være noen opplysninger om hvor Rikard kommer fra. Kan noen hjelpe meg med dette ?Hilsen Hilde K. Sjursen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FS: Richard Olsen gift 22/2 1875 Skåre RO med Anne Mathilde Petersen.Videre fant jeg på FS pedigree 8 barn. Her må jeg si at pedigree er den delen av FS jeg har aller minst tro på.Olaf Rudolf Olsen f. 11/3 1872. -- Carsten Serin Olsen f. 2/3 1873 - 16/11 1951, gift 12/10 1901 Amalie Nilsen. -- Emilie Olsen f. 1/8 1875, gift med Kristoffer Mittet. -- Laurits Olsen f. 25/3 1877 - 1/2 1893. -- Richarda Sofie Olsen f. 16/9 1881, gift Carl Mihle og gift med Peder Sv--sund (Svåysund = over y, vet ikke hvilke bostaver det er). -- Anna Marie Olsen f. 18/3 1884, gift med Carl Jacobsen. -- Richard Olsen f. 15/7 1886 - 14/2 1900. -- Dagar Augenie Olsen f. 21/1 1890 - 1/2 1893.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K. Sjursen

Dette var mer enn jeg hadde håpet på. Barna til Anne og Richard hadde jeg men ikk at han har vært gift før.Hvordan fikk du hint om å lete i Valle?Tusen Takk for hjelpenHilsen Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K. Sjursen

Tror du at Olaf Rudolf og Emilie kan være Rikard og Emilie sine barn. I mine opplysninger ble Rikard og Sofie Pettersen gift i 1875 og Emilie er født 1874 i henhold til Folketelling 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Min erfaring med FT 1875 er at det er veldig mange feil i den, spesielt alder. Jeg bruker den helst ikke om jeg kan slippe. Husk at alt som kommer fra FS må sjekkes mot kirkebøker.Jeg husker ikke hvordan jeg kom fram til Valle. Enten via FT eller FS, og litt flaks vil jeg tro.Om du ser på barnas fødsler (5) så ble Emilie født i August 1875 (må sjekkes), og er vel oppkalt etter forrige kone. Ang. Olaf Rudolf se lenka i (3). Carsten er vel også fra 1. ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.