Gå til innhold
Arkivverket

[#45173] Anette Mathilde Petersdatter f.1869.Eidsvoll eller Aker,Kristiania. Hvem er hun?


Gjest Bjarne Paul Nerby
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Paul Nerby

Anette Mathilde Petersdatter gifter seg i Eidsvoll 9.juni 1887.Med Edvart Olsen.Edvart har jeg noenlunde styring på.Men ryktet vil ha det til at Anette var av 'uægte' byrd med ukjent fortid.Hun skulle til og med ha hatt en 'ukjent' bror.Kanskje kalt 'Martin'. Hun skal være født i januar 1869.Men hvor?Vi har trodd at det enten var Aker eller Eidsvoll.Men jeg har problem med å finne henne noen av de stedene. Etter alle mine søk og leting i flere år,må jeg spørre om andre kan ha bedre oversikt enn meg på dette punktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Paul Nerby

Lars Ove Ja,det er nok henne.Hva skal jeg si?Jeg har vært på samme side idag, men har bare sett på 'Fødte'.Og ikke *Døpte'.Og jeg fant også *Datterdatter'.Og jeg som selv har hjulpet så mange. Denne gangen ble jeg slått av en hvass en på slektsforsking.Du er nok en riktig 'råtass' på slekt.Takk så langt. Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei BjarneSom 'nesten'-eidsvolling (nesbu) er det bare moro å hjelpe, men det kan jo virke som Anette hadde flere halvsøsken. Her er de i FT 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f60237&gardpostnr=937&merk=937#ovre>Lenke, men Anettes far blir jo litt vanskelig å finne. Dette kan jo være en kandidat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Aleksander ble født 06.05.1865, nr. 103: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=495&idx_id=495&uid=ny&idx_side=-71>LenkeAleksander Engebretsen døde 17.12.1926. Dødsfallet ble anmeldt 18.12. Som arving var kun nevnt 'søster Anette g. m. fabrikarb. Edvart Haugerud, Dal st.'.Søskenbarnet Hanna Sørine ble født 02.11.1861, nr. 13 1862:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Jeg har et bilde av gravstøtta tatt 10.08.2004 på Råholt kirkegard.Annethe Mathilde Haugerud f. Pettersen * 24-1-1869 + 12-11-1932Edvard Haugerud * 8-2-1861 + 4-3-1941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bjarne P.Nerby

Trond / Lars OveTakk for presise innlegg.Trond vikrer jo som rene 'Eidsvoll-eksperten'.Det har jeg sett før også.Svært bra.Og en del av det som kom fram i svarene er jo korrekt.Jeg er jo både inngift og forsker delvis på den slekten.Så noen av svarene hadde jeg.Også 'Svensken' har jeg funnet(om han nå er svensk),Pe(t)er Nilsen Brekke i Vstre Aker.Anettes (mystiske) far. Jeg må vel inntil videre gi opp denne mulige 'svensken'.For han kan vel ikke være svensk og hete 'Brekke'?Men ellers er jeg lett imponert over svarene dere ga.Særlig Trond som hadde mange presise og korrekte detaljer.Vi har jo et felles punkt:bilde av gravsteinen til Edvar(d)(t) og Anette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.