Gå til innhold
Arkivverket

[#45189] Andreas Bolstad, f 1858, Evanger, Hordaland?


Gjest Vigdis Kverndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Kverndal

I 1900 bor Andreas Bolstad på gården Bjørndalen i Hollen i Telemark. Det er opgitt at han er født i Evanger i 1858. Jeg har funnet ut at Evanger må være i Hordaland. Har søkt på div i 1865, men klarer ikke å finne noen som kan stemme. Er det noen som vil hjelpe meg med denne? Det er mulig at en av sønnene Oscar er den som senere kom til Brevik i Telem.MVH Vigdis Kverndal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Kverndal

Et skritt videre tror jeg nok dette er, takk skal du ha. For å finne ekteskapet til Andreas og Hanna må vi nok til Lunde i Telemark.Eller kansje de har giftet seg i Mo i Telemark, ungene før 1900 er jo født der.Hilsen Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Evangerboka b.II av Lars Schjærven og Johannes Gjeråker, s. 485 : garden Bolstad med Skonsvik.Ole Knutson Torshelle ( Skarpenes) f. 1808 , d. på Bolstadøyri 1873 , gift 1845 med Martha Torbjørnsdtr. Yksendal f. 1824. Dei var innerstfolk i Yksendalen, Brekkhus og i 1875 var Martha husmannsenkja utan jord på Bolstadvolden , bnr. 5 . Ho fødde en sau og sette 1/2 t. poteter.Barn :Karen f. 1845 , reiste i 1869 til Askøy.Knut f. 1846 , murarsvennDordei f. 1848Torbjørn f. 1853 g.m. Borgny Oline Johannesdtr. Steinsland f. 1867 . Bonde i Steinsland , Samnanger.Andreas f. 1858Brita f. 1861 g. 1877 med jarnbaneoppsynsmann Josef Olson 25 år frå Båhuslän, Sverige.Olaf f. 1863 g. i Nykyrkja i Bergen 1895 m. Anna Oline Arnesdtr. Steinsland. Bonde i Steinsland , Samnanger.Dorthea f. 1865Martha f. 1868 d. 1868.-----------------------------Den Andreas Olsen som er nevnt her tidligere ser ut til å være den eneste som kan passe.Martha Torbjørnsdtr. ser ut til å komme fra Eksingedalen, Vaksdal. Yksendalen skrives i dag ØksendalOle Knutsen skal være fra Haus, Osterøy, iflg. ft. 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Kverndal

Tusen hjertelig takk. Dette var flott, nå tror jeg Andreas er plassert. Det gjenstår sjekk i kirkebøkene, og da er det vel Voss jeg skal låne? Igjen takk.Vennlig hilsen Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.