Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ingunn Krafft Randa

[#45194] Hjelp til tyding av kirkebok

Recommended Posts

Jeg behøver hjelp med å tyde fødsel nr. 1 i Borge, Nordland LenkeBåde foreldre og faddere, på forhånd tusen takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg kan gjøre et forsøk. Når det gjelder fadderne var alle fra Eggum. Elling Johannessen, Christian Johannessen, Maren Johannesdtr. Ana Hansdtr. og Elisabeth Christophersdtr.Moren var Pige Christiane Christiansdtr. Eggum, men barnets fader har jeg litt problemer med. Det begynner med Ungkar Ole .... ssen Eggum. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Greis er ikkje noko vanleg namn - berre 10 stk i 1865-tellinga - men det finst, så det er nok Greissen der står.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk begge to, Men kan dere se hva som står etter moren Christiane Christiansdtr. Eggum og før barne fader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aase R Sæther

Angav som barnets fader. I merknadsfeltet framgår det dessutan at det var begges fyrste leiermål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk til deg også Aase :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.