Gå til innhold
Arkivverket

[#45202] Hvilket år ble Julius J. Grindheim gift med Magnhild A. Magnesdt. Haugland?


Gjest Yvonne Trengereid Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Mine oldeforeldre var begge født på Manger og likeså deres barn. Dvs min morfar finner jeg ikke døpt der i 1924. Jeg finner oldeforeldrene mine både døpte og døde ( Magnhild i Bergen)i Manger (Bø/ Hordabø sogn). Deres første barn ble født i 1915 på Grindheim/ Manger. Det jeg derimot ikke finner registrert i Manger er deres vielse. Hvilket år og sted. Kan paret ha giftet seg en annen plass? F.eks. Bergen. Min oldefar ble registrert med bosted Odda da han døde. Her skulle familien etter planen bo etter det jeg er blitt fortalt. Kan de hatt forbindelser der og dermed giftet seg i Odda før barna ble født? Litt rart å ikke finne dem noen steder, så jeg tar imot all den hjelp jeg kan få her. På forhånd; tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner Julius Gridheim begravet på Manger i gravstedsregisteret, men jeg finner han ikke under fødte eller døde som er registrert under Manger i digitalarkivet. Lenke Mulig han er død et annet sted og begravet i Manger likevel? Hvor har du funnet hans fødsel? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ffant jeg bilde av gravstenen til Magnhild grindheim født 1917 , i Gravminneregisteret under DIS hovwedside. Om ikke lenken med bildet går inn: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yvonne T. Eide

Hei Gunn. Beklager at jeg er treg med svar. Familieselskap sto på dagsplanen idag :o)Uansett- Nå er jeg ikke hjemme med notatene mine før imorgen, men jeg mener jeg fant dem fødte via digitalarkivet på Bø sogn.Muligens på de skannede kirkebøkene.Oldefar døde på båtreise fra Odda til Bergen og er begravet på Hordabø kirkegård. Mener DIS gravminner har dette, men uansett har jeg sett gravstedet.Så langt greit:o) Oldemor flyttet til Bergen med ungene et par år etter mannens død, ogg hun er begravet på Solheim kirkegård i Bergen.Skal sjekke ut dette med fødselen nå så jeg er sikker på at jeg svarer deg riktig:o)Tusen takk for all den hjelpen du allerede har bidratt med!Litt på siden: Magnhilds mor, Berte Johannesdt., vokste opp på Qvalheim hos faren og stemoren. Moren var en Kari Olsdt. men der stopper info om henne. Berte var 'uekte' født og faren var da allerede gift. Har du et tips på hvordan jeg kan finne ut mer om Bertes mor? Ingen gårdsnavn eller datoer er nevnt om henne.. Muligens en tjenestepike på gården?Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.