Gå til innhold
Arkivverket

[#45205] Johan Peter Rasmussen, tjenestedreng på Bjarkøy 1801


Gjest Anita Aamo
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Aamo

Kan noen hjelpe m.h.t. opphavet til Johan Peter Rasmussen, født omlag l779, tjenestedreng på Nordsand, Bjarkøy i l801 (kilde Bjarkøy bygdebok)? Han ble gift der med en Berit Larsdatter i l805, også hun med ukjent opphav. Opptil flere av hans barn ble født på Tranøy de første tiårene av l800-tallet, men jeg finner ingen som kan passe som Johan Peters foreldre der ved folketellinga i l801. Kort sagt: Hvor bør jeg lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Rasmus Torberson og Ana Andreasdatter giftet seg i 1770: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=30526935&lds=4®ion=12®ionfriendly=Norway&juris1=5&juris2=32&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=Troms&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeBarn:1. Andreas RASMUSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 22 Jul 1770 Ibstead, Troms, Norway2. Torber RASMUSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 22 Jul 1770 Ibstead, Troms, Norway3. Anna Bergitha RASMUSDATTER - Vital Records Index / NO Gender: F Birth/Christening: 31 May 1773 Ibstead, Troms, Norway4. Syneve Maria RASMUSDATTER - Vital Records Index / NO Gender: F Birth/Christening: 30 Jun 1776 Ibstead, Troms, NorwayDe to yngste ved FT1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Aamo

Hei.Takk for responsen. Dette kan være informasjon verdt å følge videre i håp om å kunne bevise evt. motbevise at 'min' Johan Peter tilhører denne familien. Må bare innrømme at jeg har store problemer med å få nytting informasjon fra FS når jeg prøver meg på søk der. Jeg gjør antakelig et eller annet grunnleggende helt feil. Får i alle fall aldri resultat når jeg prøver å få fram foreldre til 'interessante' personer. Men man lærer vel etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Hei. I Astafjord bygdebok I står Johan P. Rasmussen, f. 1779, Indre Å. Til Nordsand, Bjarkøy.I b. III fam. 875, foreldre Rasmus Torbergsen ( 1740-1791 ) og Anne Andreasdtr. ( 1746-1786 ) 1:2 De fikk 7 barn. Johan Petter nr. 5.Foreldre til Rasmus : fam 953 Storelva/sa. Torberg Anderssen (1710-1797) og Synnøve Mikkelsdtr. (1719-1794) Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Aamo

Tusen takk for kjempenyttig informasjon. Jeg skal skaffe meg Astafjord-bøkene så snart som mulig for å lese meg opp om denne delen av familiehistorien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.