Gå til innhold
Arkivverket

[#45210] Kan noen hjelpe meg å finne opphavet til denne musiker i Kristiansand?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Musicus Peder Jensen døde iflg Kirkebok for kristiansand 2. juli 1852 oppgitt alder 84 år. samme år i dødsmeldingen oppgis alder til 79 år og i 1801 oppgis alder til 20 år ! Han ble gift i Kristiansand i 1805 med Abel Cathrine Olsdatter fra Sør-Audnedal. Jeg trenger råd om hvordan jeg kan spore hans fødested. Hvilke arkivmaterialer kan avsløre dette?Jeg er villig til å gi honnorargave til den som kan hjelpe meg.Dette er viktig for meg. Det MÅ være mulig å finne ham.jafjohan@start.nomvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen i denne kilden, men det har du vel? Lenke Håper at noen kan slå opp for deg i kirkebøker her for å se om det står noe om farens fødested og fars navn?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har dessverre ikke greid å finne Peder Jensens død i digitale kirkebøker for Kristiansand 1852. Kan du legge inn den kilden her?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thore Skinstad

Hei.Kirkeboken over døde sier lite Lenke nr.114Jeg tror at du må gå til militære kilder. Jeg ser at han bor sammen med Stadsmusiker i 1801. Jeg vil anta at han hadde sitt virke innen det militære.Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hvilke militære kilder i Kristiansand bør jeg sjekke?Finnes den såkalte Undersøkelseskommisjonen som ble foretatt bl.a i Bergen og Stavanger ca.1802-1806 også for Kristiansand?(De to sistnevnte er forøvrig lagt ut på Digitalarkivet). Hvordan er det å bla i disse rullene? er det noe system eller register å gå etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.