Gå til innhold
Arkivverket

[#45211] Jeg gjør oppslag i bygdebøker for Sør-Audnedal,Kvinesdal og Feda i Vest-Agder


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg gjør oppslag for deg.Men du må oppgi gårdsnavn,ellers må jeg bla igjennom hele boken og det har jeg ikke tid tilRomjulshilsen fra Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Godt nyttår! Nå har du igjen sjansen til å benytte deg av mitt tilbud !Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Krafft Randa

Hei Jan Frode. Jeg leter etter en Aanon Garsen. Han giftet seg 2/4 1872 i Landvik, AA. med Ane Michelsdatter fra Landvik. Jeg tror han er fra Kvinesdal. Jeg vet ikke når han ble født, men han døde før 1801, for i denne FT blir Ane betegnet som enke.Iflg FS, Er det en Gar Vatne fra Kvinesdal som får en sønn med dette navnet i 1736, 1738 og 1740 LenkeHar du noen mulighet for å sjekke om en av disse kan være 'min' Aanon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Gar Vatne var fra Vatne i Eiken [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=39162&sok=garsen&startnr=&antall=&spraak=&nr=3&antinnlegg=6#anker>LenkeEg trur ikkje du finner noen som heitte Gar i Kvinesdal eller Feda. Navnet Gar (Gahr) var bare brukt i Hægebostad og Eiken, og litt i nabobygdene austafor. Sjå også Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg kan ikke hjelpe så mye med Eiken og Hægebostad. Men du som har slekt fra Sør-Audnedal,Kvinesdal og Feda i Vest-Agder har mulighet til å få hjelp av meg til oppslag i bygdebøkenemvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

En annen lenke som gir litt mer om Vatne i EIken, men noe tidliger: LenkeForøvrig har man Gard Hægbostad aom bygsler gården Hægebostad i H. i 1617 (odelsmanntallet 1624-17)og Gard (Tordsson?) Nedre Vigmostad i 1617,1/2 hud i NV.Noe forbindelser utover det har jeg ikke arbeidet med, det ligger fram i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.