Gå til innhold
Arkivverket

[#45215] Christen Tors. Mæhlum f 1679 til Bringsrud i Ringebu g Mali Paulsd 31 mai 1707


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

I Digitalarkivet 'Døpte i Ringebu 1696 - 1865' finner jeg følgende barn av Christen Torsen Bringsrud og Mali (Mari) Povelsdatter: Engebret og Ragnhild døpt 27/11/1707, Else 17/3/1709, Ingebret 18/12/1712, Ingeborg 27/8/1719 og Povel 11/10/1721.Ifølge FS er Christen Torsen født 1679 i Mæhlum med foreldre Tord Engebretsen og Else Hansdatter - Christen dør i Bringsrud og begraves 9 aug 1744.Kjenner noen til om dette paret også hadde en sønn Hans Christensen Bringsrud som flyttet til Kongsberg, gift med Anne Knutsdatter - ved skifte etter Anne 7/8/1761 bor familien i Krudhuus Moen i Kongsberg?Jeg lurer videre på om denne familien er omtalt i 'Garder og slekter i Ringebu'?Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn P. Hagen

Hei,Ja det var Hans Christensen. I skifte etter Christen Tordsen på Bringsrud den 30/9 1744 var det følgende barn: 1: Hans, 40 år, 2: Engebret, 32 år,3: Eli, enke, 4: Ragnhild, 26 år.Mali Pålsdtr. var død før og Christen var oppatt gift med Marthe Østensdtr. Haugen.mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Tusen takk skal du ha, dette var kjempebra! Du skjønner at i skiftet i Kongsberg i 1761 kalles Hans Christensen 'Døhl', og da jeg tok et landsdekkende søk på gården Bringsrud fant jeg frem til Ringebu.Vet du om denne familien er omtalt i boken 'Gardar og slekter i Ringebu'? Hvis så kan jeg låne den på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.