Gå til innhold
Arkivverket

[#45229] Hvor er man døpt hvis.


Gjest Rita Grøtte
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Grøtte

Jeg lurer på følgende; hvor er en person døpt , i hvilken kirke, hvis han/hun er født i Sulo, Øygarden i henholdsvis 1873 og i 1876?? Sulo var oppgitt til å være i Øygarden utifra de opplysningene jeg fikk men er usikker siden vi har Sulo i Ytre Sogn. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Dersom skriftforma eller uttalen er Sulo, kan du vel sjå bort frå ytre Sogn. Solund / Sulen vil ikkje få o til slutt i noko kasus, så vidt eg kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ved søk på 'Kvasir' etter Sulo, Øygarden fekk eg desse treffa: Lenke,%20øygarden&searchRegion=countryOg ved etterpå å gå inn på Dis-Norge si oversikt over div. genealogiske ressursar, fann eg at Fedje er til Lindås.Deretter gjekk eg til skanna krk.bøker og fann at krk. bøker for Lindås/Fedje ikkje er skanna frå så tidleg enno :-) Dette vart ein lang historie :-))Lukke til vidare!Godt Nyttår helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Hei Jeg fant ut av det etter å ha sittet her og lett blant alle kirkebøkene. Det het visstnok Sulen iflg kirkebøkene for Manger/Hordabø. Sulo på dialekt. Og det er i Øygarden, og ble da døpt på Manger. Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hmmm, den lenka kopierar ikkje det eg ser når eg får opp resultata ved søk...Men søk sjølv, og du vil få opp ei anna side med treff.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Grøtte

Hei Mariann Takk for hjelpen Innleggene våre krysset hverandre. Jeg svarte på Aase sitt innlegg og så har ditt kommet i mellom. Joda Fedje hørte innunder Lindås, det vet jeg. Men disse jeg lette etter ble faktisk døpt og gidt i Manger/Hordabø. Hvis du ser i de scannede kirkebøkene herfra så vil du se det. Hilsen Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.