Gå til innhold
Arkivverket

[#45253] Niels Olsen og Si(g)ri Johannesdatter Møster i Haus viet i 1756 - deres barn?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Kan noen hjelpe meg med å få oversikt over dette ekteparets barn? LenkeJeg tror de hadde flere sønner som het Johannes, og den yngste (?) av dem er min tipp-tipp-tipp oldefar. Han var født så sent som i 1783, så jeg er ikke sikker på at han kan være deres sønn, men..? Siri var muligens bare 16 år da hun giftet seg, så det kan jo være..Hvem kan evt ellers være far til Johannes Nielsen Myster, gift med Brita Larsdatter Fosse og etterhvert bosatt i Fossdalen i Haus?Med vennlig hilsen og stor takk til alle her inne som har hjulpet meg i 2006 og tidligere :) ! Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Takk skal du ha Grethe! Det tror jeg også. Så hadde Johannes minst en bror. Og de var sikkert flere også. Hvis jeg i det hele tatt har rett i at Niels Olsen og Siri Johannesdatter var foreldre til 'min' Johannes Nielsen Myster. Her er Johannes m fam i 1827. Lenke Jeg er altså fremdeles på leting etter hans søsken og sikker identifikasjon av Niels Olsen og Siri Johannesdatter som hans foreldre. Mvh Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Johansen

Hei. FS IGI: Erik Mogster,f.27/3-1757,Mokter, Brithe Mogster,f.3/9-1758,Mokter, Syneve Mogster,f.2/7-1760, Johannes Mogster,f.2/7-1762,Mokter, Ole Mogster,f.22/1-1764,Mokter. Alle med foreldre Nils Olsen og Sigri Johannesen Ekemo Mogster.Kan dette være noen av barna du søker? Det stemmer vel i alle fall med gården det vises til i innlegg 2.Mvh Anita Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Har vært på biblioteket og lånt Vaksdal bygdebok bind 3. Der står på side 213: Nils Olsson Myster f 1729 d 1797 Gift 1756 med Siri el Sigrid Johannesdatter Eikemo f 1739 d 1801. .... 6 born døydde før dei var 2 år gamle. Dei andre borna var: Eirik f 1757, Brita f 1758, Synneva f 1760, Johannes f 1763, Olav f 1764, Anna f 1765, Synneva f 1769, Jakob f 1772, Johannes f 1777, Johannes f 1783. Busett i Fossdalen, plass under Fossmark. Så da var det løst, og stemte heldigvis med det jeg trodde. Takk til Anita for god hjelp også! Mvh Signe Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.