Gå til innhold
Arkivverket

[#45259] To søstre f. i Bodø, 1899 og 1901- identifisering av deres far.


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Haldis Petrine, f. 18.5.1899 og Borghild Johanna, f. 1.5. 1901, er døtre av snedker Peder Hagen Hansen og Ovidia Bergitta Hansd. Peder er fra Hamarøy, Ovidia Bergitta fra Borge. Spørsmålet er om denne Peder Hansen kan være identisk med snedkar Peder Hansen som får en sønn, Halfdan,f.1896 i Bodø, med Hanna Malene Henriksd.? I dokumentene som omhandler Halfdan, er faren alltid oppgitt å være snedker, mens navnet varierer mellom Peder/Peter/Petter- Hansen/Hanssen. Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

hei... jeg har funnet begge dåpene i de kirkebøkene som ligger ute på nett, og ser at det er ulikt fødselsår for disse peder i 1896 som født i 1868 og født i 1866 i 1901tips finn ut om det er født noen Peder hansen i 1868 i Hamarøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

jeg fant peter hagenhansen i konfirmerte for hamarøy/hamarøy, ministralbok 1878 - 1889 side 142.nr 18 han er født 06 juli 1865 døpt 05 november 1865og konfirmert 10 juli 1881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Arild. Takk for svar. Ved giftemålet med Ovidia i Bodø 1899, er Peder oppført som snedker Peder Hagen Hansen. Det samme ved deres første datters fødsel. I tellingen 1900 som Peder Hansen, ved deres andre datters fødsel som Peder Hansen. Alle gangene oppgis han å være snedker. Han KAN være identisk med snedker Peder Hansen som Hanna Malene Henriksd oppgir å være far til barnet hun føder 5. jan 1896. Men ER han det? Skulle gjerne ha knekket denne nøtten. Mvh Eldar G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei hyggelig å kunne hjelpe...Under det søket jeg gjorde i går fant jeg også en peder hansen i registeret for konfirmerte i 1883 som var født i 1868, sannsynlig den som er far til haøfdan, uten at det er mulig å si noe mer sikkert.jeg er ikke sikker på om det er mulig å koble de 2 peder hansen som du har i det hele att så vidt jeg husker fra i går var en av dem bosatt på en gård med navnet øveraas ved konfirmasjonen.Ønsker deg selvfølgelig lykke til videre i søketmvharild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.