Gå til innhold
Arkivverket
Gjest R Bjerke

[#45261] Nordmenn i fangenskap 1940-1945.

Recommended Posts

Gjest R Bjerke

Hei!Denne databasen var tilgjengelig en liten stund før den ble trukket tilbake, vet dere når denne blir tilgjengelig igjen?.Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Det var en del tekniske problemer med presentering av databasen, og det var grunnen til at den ble trukket tilbake. Vi var stilt i utsikt å få en oppdatert versjon i løpet av høsten, men vi har ikke fått noen så langt. Vi får purre nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Linda Myklebust

Jeg har den boka. Så den burde kunne kjøpes også. Den er utgitt av universitetsforlaget og har ISBN nr: 82-00-22372-8. Mange år siden jeg kjøpte den, men jeg husker at det var til en overkommelig pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Det er kommet en 2. utgave med tillegg og rettelser. Databasen ble overdratt Riksarkivaren av Kristian Ottosen, og det er den oppdatert utgaven som skal publiseres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddvar Søreide

2 utgave kom i 2004 og den er å få kjøpt i bokhandel til ca 400 kr. ISBN 82-15-00288-9.Mens en venter på den digitale utgave, er det nok mange som kan hjelpe med oppslag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Økern

Jeg kan gjøre oppslag i denne boka om noen trenger det inntil basen er på plass igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per-Olav Broback Rasch

HeiJeg laget en bokmerke av databasen når den kom ut i tidlig 2006. Den virket ikke en god stund, men nå ser jeg at den er i drift igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita Riise

Takk for meldinga! Det var ikkje meininga at det skulle vere mogeleg å gå inn på den, så vi har fjerna den på nytt. Her må ein vere tålmodig og vente på den oppdaterte versjonen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per-Olav Broback Rasch

Hehe, såpass ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Erik Grannes

Hei.. Noe nytt om når vi kan få tilbake denne databasen??teg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anette Skogseth Clausen

Det siste nye er at databasen ikke vil bli åpnet igjen.Riksarkivet ønsker ikke å legge den ut i Digitalarkivets faste oppsett for databasepresentasjon og -søk. Riksarkivet skal lage et skreddersydd presentasjons- og søkeopplegg. Når det er klar vil dataene bli tilgjengelig også via Digitalarkivet, men i et eget søkesystem.Vi har ikke fått noe tidsangivelse for når dette kan være ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tom Erik Grannes

Takk for svar. Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet og følge med i meldingene på framsida.teg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.