Gå til innhold
Arkivverket

[#45261] Nordmenn i fangenskap 1940-1945.


Gjest R Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Det var en del tekniske problemer med presentering av databasen, og det var grunnen til at den ble trukket tilbake. Vi var stilt i utsikt å få en oppdatert versjon i løpet av høsten, men vi har ikke fått noen så langt. Vi får purre nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda Myklebust

Jeg har den boka. Så den burde kunne kjøpes også. Den er utgitt av universitetsforlaget og har ISBN nr: 82-00-22372-8. Mange år siden jeg kjøpte den, men jeg husker at det var til en overkommelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er kommet en 2. utgave med tillegg og rettelser. Databasen ble overdratt Riksarkivaren av Kristian Ottosen, og det er den oppdatert utgaven som skal publiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

2 utgave kom i 2004 og den er å få kjøpt i bokhandel til ca 400 kr. ISBN 82-15-00288-9.Mens en venter på den digitale utgave, er det nok mange som kan hjelpe med oppslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Olav Broback Rasch

HeiJeg laget en bokmerke av databasen når den kom ut i tidlig 2006. Den virket ikke en god stund, men nå ser jeg at den er i drift igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Takk for meldinga! Det var ikkje meininga at det skulle vere mogeleg å gå inn på den, så vi har fjerna den på nytt. Her må ein vere tålmodig og vente på den oppdaterte versjonen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anette Skogseth Clausen

Det siste nye er at databasen ikke vil bli åpnet igjen.Riksarkivet ønsker ikke å legge den ut i Digitalarkivets faste oppsett for databasepresentasjon og -søk. Riksarkivet skal lage et skreddersydd presentasjons- og søkeopplegg. Når det er klar vil dataene bli tilgjengelig også via Digitalarkivet, men i et eget søkesystem.Vi har ikke fått noe tidsangivelse for når dette kan være ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.