Gå til innhold
Arkivverket

[#45267] Anna Knutsdatter Tindeland født 1800 - død 1872


Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjell Øverland

Er det noen som kjenner til anene til Anna Knutsdatter Tindeland som var gift i 1818 med Jon Samsonson Åsbø på Bjoa i Ølen.. Skiftet etter dem ble holdt 10/4 1874. Jeg er på jakt etter Anna sine forfedre. Håper noen har løsningen. Et Godt Nytt år til alle som er på brukerforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne D. Tveit

Anna sine foreldre var Knut Kolbeinsen (1750 - 1838) og Gunhild Kristoffersdtr. (1766-1846). De bodde på Tindeland. Han var enkemann da de ble gift i 1786. Foreldrene hans var Kolbein Knutsen og Ragna Olsdtr. Tindeland.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Tusen takk for hjelpen, men har du en komplett aneliste til denne familen med alle søsken. Så kan du jo sende den på mail til arneko@online.noTindeland er er i det fjerde bandet av Ølen som ikke er utgitt enda og det er lite stoff å finne på nettet om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Arne D. Tveit

Jeg ser at jeg har glemt å svare på spørsmålet i innlegg 4.Kolbein Knutsen (ca. 1704 - 1771) var kanskje sønn til Knut Knutsen og Anna Kolbeinsdtr. Innbjoa.Ragna Olsdtr. (ca. 1722 - 1779) var kanskje datter til Ola Olsen (ca. 1690 - 1758) og Gunnhild Torkelsdtr. (ca. 1694 - 1784) Gangstø i Vikebygd. Disse var tilflyttere og kom hit fra 'landlegd' (Kvinnherad?) rundt 1740.Gunnhild hadde ei datter fra før hun ble gift med Ola. Hun het Kari Aslaksdtr. (ca. 1710 - 1790). Hun ble gift i 1742 med Torkel Knutsen Svalland.Mvh. Arne D. Tveit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.