Gå til innhold
Arkivverket

[#45270] N-Trøndelag: Anne Johansdtr. Leer (1779-1812). Foreldre


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Anne Johansdtr. Leer (1779-1812) ble gift 28. april i Overhalla med Arnt Halvorsen Sklett (1768-1845) fra Grong.Hvem var hennes foreldre? Og hvor kom hun fra?Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg har at hun skal være fra Fosnes, men er usikker på hvor den informasjonen kommer fra. jeg har ihverfall ikke greid å knytte henne til Leer.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Takk igjen, Anne. Tenkte jo at det var slik det var - ut fra det store materialet du sendte meg. Er det noen fra Fosnes som kjenner Leer-navnet?Et annet spørsmål til deg Anne: Har du noen antydninger omkring Sparbu-paret Jacob Johansen (f. 1758) og Martha Andersdtr. (1764)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Leer - navnet til Anne Johansdatter, kommer vel at hun sannsynligvis måtte ha vært i tjeneste på gården Leir i Grong da hun giftet seg med Arnt. Kjenner ikke til noe Leer på Fosnes. Gjør du det Anne? Ellers er det vel noe Ler-Leer i Sør-Trøndelag, men det er litt langt unna.MvH Inge Hildrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Har nå sjekket 'Ministerial bog for Overhalden', og det står dessverre ikke noe mere om Anne og Arnt i forbindelse med giftemålet.MvH Inge Hildrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Nei, noe Leer i Fosnes har jeg ikke sett og er enig med Inge at hun nok har tjent på Leir gård i Grong ved giftermålet. Dette var vel også før de hadde med innflyttinger i kirkebøkene desverre.Martha Andersdtr og Jakob Johansen, hvor bodde de? Barn? Jeg finner dem ikke igjen i basen min, så jeg har litt problemer med å sjekke dem.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.