Gå til innhold
Arkivverket

[#45272] Trenger du et oppslag for Hedmark eller Oppland på Statsarkivet i Hamar?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Hei Lars Ove! Siden denne Peder bor i Nustadhaugen,må det vel være rett barn. Han kaller jo også den ene datteren sin Sigrid og en sønn for Andreas. Tusen takk for hjelpen! Det kommer kanskje flere spørsmål!!!Hilsen Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen,

JohannesBåde dåpen til Jacob, mulig konfirmasjon i Fron og Oles eventuelle innkallelse til Akershus Tukthus kan jeg finne ut av, hvis Ole var bosatt i GuldbrandsdalenMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John-Richard Brendhagen

Hei, fant du ut noe om Gunnild som var gift med Ole Christensen født 23/2/1804 (lundgård-eie), Fåberg Oppland??På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen,

John-RichardJeg fikk desverre ikke tid nok sist uke, men skal gi deg et svar på tirsdag. Jeg har en magefølelse at enten så er Pedersdatter feilskrift i FT, eller så er hun ikke døpt i Fåberg. Men jeg skal sjekke opp dette.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei igjen Lars Ove! Kan dette være Anders Engebretsens foreldre og søsken? Da må Anders være eldre og befinne seg et annet sted.LenkeHilsen Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Kanskje du kunne være behjelpelig med å finne giftemål til Peder Andersens foreldre også, og ev hvor Sigrid Pedersdatter har sitt opphav?Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Dette ble vel litt smør på flesk, for hvis du finner giftemålet, står det vel hvor Sigrid kommer fra. Men veien bakover er jo likevel spennende.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Hei Lars ove WangesteenTillater meg å spørre om du kan finne ut noe om Samuel Album, som finnes 1801 teelingen på Biri. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal®ister=etternavn&pgj=69&teljing=ft1801&filnamn=f10525.wc2&amt=5&funnenr=357>Lenke Lurer på om dette kan være far til Samuel Samuelsen, viser til tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen,

CathrinJeg han forsøke, men jeg tror ikke denne karen er fra Biri. Han har kanskje en prest som bror i Aurdal? Lenke, og det er ikke mange kilder å lete i her når han tydeligvis ikke komer fra en gård. Hadde vi hatt peiling på hvor han hadde vært født, er det kanskje mulig å finne han i en kirkebokMvh Lars OveMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Ronessen

Hei. Jeg lurer på om du kan hjelpe meg med noen opplysninger fra Oppland. Det gjelder Ole Wilhelmssøn Schjelderup, født 26.januar 1777 på Lesja, gift med Ragnhild Eriksdatter Amundgård, født 1791 Lesja og død 6.mai.1851 i Harstad. De hadde nok et turbulent ekteskap og Ole forsvant etter 1825, uten at jeg kan finne spor etter han. Men mens de var gift fikk Ole en sønn, Tore Olsen Schjelderup, født i 1820 med Marit Olsdatter. Kona Ragnhild fikk to barn: Sigrid Olsen Kaarbø, f.1831 og Ola Olsen Kaarbø, f.1835, med Ola Haldogsen, født 15.februar 1788, fra Nordigard Bottem, Lesja.Jeg lurer på om det kan være opplysninger på Stastsarkivet om barna, eller om hvor det ble av Ole. Skulle du ha tid å se litt på disse personene, blir jeg kjempeglad.Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen,

Noen beskjeder: Sissel:Ingen vielse i Gausdal 1817-1820 desverre.Oddrun:Desverre her kan jeg ikke hjelpe deg. Forsøkte å finne et skifte, men negativt.Johannes:Desverre var fant jeg ikke konfirmasjonen til Anne i Fron, og jeg kunne heller ikke finne noe fengsling på faren. Han har sikkert rømt bygdaBritt Ringstad:Dette var en 'umulig' oppgave. Jeg har heller ingen andre kilder enn FT for den perioden.John-Ricard:Dette er vel dåpen. Staår det ikke Gunnild her da? I 1807Mvh Lars Ove

bilete2070.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.