Gå til innhold
Arkivverket

[#45275] Olavus Anton Balzersen


Gjest Gunnar Th. Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Th. Andersen

Jeg forsker for tiden på familien til Olavus Anton Balzersen, f. 26.03.1825 i Moss. Han giftet seg i Christiania Anne Marie Bergersdtr. 22.10.1848 i Aker kirke. Hun døde i 1861 etter å ha født tvillinger. Olavus ble da enkemann med 6 barn. Jeg prøver å finne noe av historien til denne familien, men har problemer med å finne dem i 1865-tellingen. Riktignok har jeg funnet tvillingene plassert på en stiftelse i Christiania i denne tellingen, men resten av familien er 'fordampet'. Jeg vet at familien etterhvert flyttet til Årstad ved Bergen. Så spørsmålet er: Er det mange blanke felt rent geografisk når det gjelder 1865-tellingen?Gunnar Th. Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her gifter han seg på nytt i 1867 i Årstad Kirke. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=vigd1816&gardpostnr=13181&merk=13181#ovre>LenkeOg her dør trolig enken hans, Anne Olsdtr. i Kronviken 12.08.1908.Lenke Her er forøvrig ekteskapet i 1867 hentet fra FamilySearch VRI. Der finner du også fedrenes navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Olaus og Anne fikk etter det jeg kan se i alle fall tre barn mellom 1867 og 1875.1. Oline Andrine 28.07.1867 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=doep1816&gardpostnr=33375&merk=33375#ovre>Lenke 2. Helge Emilie 28.10.1870 LenkeHun døde 02.10.1871 Lenke 3. Helga Emilie 31.12.1875 Lenke Og her finner du Helga i 1900 gift Holgersen, og Anne bor sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Th. Andersen

Takk alle! Dette hjalp meg en god del. Beklager, Arne. Dette burde jeg funnet sjøl. Man blir blind av og til. Dette var så nyttig at jeg kommer med flere spm senere.Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.