Gå til innhold
Arkivverket

[#45281] Utvandret til Amerika fra Trøndelag


Gjest Thor Bøhmer
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Bøhmer

Nikolai M. Paulsen f 21 jun 1879 på Hell g m Olea Haga f 5 aug 1887 i Granite Falls MN, av foreldre Anius Haga f aug 1834 i Levanger? og Ane Hansdtr Haugen f jul 1843 i Namsos?? Dette er informasjon jeg har fått fra en amerikansk kolega. Han har prøvet å finne slekta bakover uten hell. Dette er utenfor det omr jeg kjenner. Derfor spør jeg om det er noen som kan bidra. Evt også navn på nålevende norske slektninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Fant Oleas familie i 1900 United States Federal CensusName: Olea Hage Home in 1900: Granite Falls, Chippewa, Minnesota Age: 12 Estimated birth year: abt 1888 Birthplace: Minnesota Relationship to head-of-house: Daughter Father's name: A A Mother's name: Anne Reatha Race: WhiteHousehold Members: Name Age A A Hage 64 Anne Reatha Hage 57 Jeltha Bergetha Hage 19 Ottar Berg Hage 22 Anton Bong Hage 16 Olea Hage 12 Johan Burick 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Takk. Da ser det ut som om Nikolai el Nicholai M. Paulsen kom til US i 1888? Hans far sies å være Edvard Paulsen, mora Oline Hansen, men jeg må tilstå at dette ser noe rart ut, for da skulle Nikolai ha hatt Edvartsen som etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Når det sies at Nicolay P ble født på Hell, så tenker jeg Nedre Stjørdal. Var han derfra?Med alle forhold: Jeg fant denne Micolay Martin Edvardsen som emigrerte i 1900, 21 år gammel: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har vært borti slikt navneskifte før. At immigrantene tok farens farsnavn som etternavn er ikke merkeligere enn at nordmenn her hjemme gjorde det. Derfor var det viktig at man her fikk vite hva faren het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Hvilket etternavn brukte Nicolay i 1930-census ?(9) Kan dette være rett Nikolai M PaulsonMinnesota Land Recordsabout Nikolai M PaulsonName: Nikolai M PaulsonLand Office: CROOKSTONDocument Number: 11124Total Acres: 160Misc. Doc. Nr.: 16066Signature: YesCanceled Document: NoIssue Date: 3 Oct 1901Mineral Rights Reserved: NoMetes and Bounds: NoStatutory Reference: 12 Stat. 392Multiple Warantee Names: NoAct or Treaty: May 20, 1862Multiple Patentee Names: NoEntry Classification: Homestead Entry OriginalLand Description: 1 SE 5TH PM No 158 N 42 W 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Det var kanskje denne du fant Arne?1930 United States Federal CensusName: Nichola M PaulsonHome in 1930: Monohon, King, WashingtonAge: 51Estimated birth year: abt 1879Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadSpouse's name: OliveRace: WhiteOccupation:Education:Military Service:Rent/home value:Age at first marriage:Parents' birthplace: View imageNeighbors: View others on pageHousehold Members: Name AgeNichola M Paulson 51Olive Paulson 43Earl A Paulson 25Edward O Paulson 20Ruben M Paulson 16Florence E Paulson 15Myrtle I Paulson 13Rora O Paulson 10Ethel M Paulson 7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.