Gå til innhold
Arkivverket

[#45283] Kan noen ha opp lysninger om: Ellevine Marie Kjeldsen og Lars Ilestad?


Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Ellevine Marie Kjeldsen var født 1875 på Vaktberg i Stokke. Død 1940 Dette skal være en eiendom under prestegården.Gift med Lars Ilestad født 1876 på Ilestad i Andebu, død på Nedre Semb Nøtterøy i 1956. Sønn av Johan Isaksen født på Honerød i Andebu 1829, død 1886 på Ilestad og mor Gunhild Andrea Larsdatter, født 1833 på Østre Høyjord i Andebu. Har noen opplysninger om disse personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Fikk en opplysning der vedkommende skrev at Ellevine Marie Kjeldsen og Lars Ilestad hadde en sønn som hette Trygve, men det skal være vel være Hans Johansen Ilestad som var hennes mann og ikke Lars Ilestad?Tusen takk til alle som har hjulpet meg så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Iflg. Nøtterøys gårds- og slektshistorie (bind II, s. 1056) fikk Lars Johansen Ilestad og hustru Ellevine Marie Kjeldsen 10 barn. Det 8. barnet ble døpt Trygve Ekenes, se nr.5 i Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Eneste sted jeg kan se mannen til Ellevine Marie Kjeldsen er kalt Hans, er i avskriften av vielsen (siste lenke i innlegg 2). Originalen viser at avskriften er feil, fornavnet er Lars (vielse nr. 18/1901):Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Takk skal du ha Ketil Firing Hansen. Vi kunne ikke forstå hvordan Elevine kunne ha giftet seg med Hans. Det er ikke bare å stole på avskriften det er fort gjort å gjøre en feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Jeg ville ha vært veldig takknemlig om det var noen som kunne sende meg det som står i Nøtterøys gårds- og slektshistorie (bind II, s. 1056)om gården og folka som bor og har bodd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Jeg kan skanne fra Nøtterøy og Andebus bygdebøker og sende deg privat. Kan du legge ut din e-mailadr. her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.