Gå til innhold
Arkivverket

[#45295] Hafslo slekter (Bjørnetun)


Gjest Bjørn Piro
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Piro

Søker årstall/dato for når følgende døde: Mons Christensen Schanke Bjørnetun, f. Sogndal 1854. Gårdbruker på Bjørnetun i Hafslo. Døde i Hafslo, men når? Gift(årstall vites ikke) med Jørgine Wilkensdatter Hæreid, f. Årdal 1863. Døde i Hafslo, men når? Far til Mons var: Christen Monsen Schanke Bjørnetun, f. Hafslo 1826. Gårdbruker på Bjørnetun i Hafslo. Han døde i Hafslo 1913, men dato savnes. Gift (årstall vites ikke) med Øllegaard Klingenberg Kristoffersdatter fra Bjørnetun gård, f. Hafslo 1826. Når døde hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Piro

Til Gisle Hersvik. Dette var imponerende!Du skal ha stor takk for opplysningene. Nå mangler jeg bare dato for når Jørgine Wilkensdatter (f. 1863) døde. Etter det jeg har forstått av sønnedatteren døde Jørgine lenge før hun ble født i 1942. Hun mener også at hun bodde på Bjørnethun til hun døde. Du får følge med videre når jeg legger inn spørsmål om andre slekter jeg er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Jørgina Wilkensdotter Bjørnethun døydde som kårenkje på Bjørnetun i Hafslo 13.8.1935.Bjørn, er det so at du ættar frå denne huslyden? I samband med bygdebokarbeidet for Hafslo (Luster) manglar eg framleis ein del opplysningar om borni til Mons og Jørgina Bjørnethun, som t.d. om sonen Vilken Bjørnethun i Oslo (1890-1971) og huslyden hans. Kanskje du kan hjelpa meg?Sidan me her kjem borti personar som framleis kan vera i live, er det kanskje best at me diskuterer dette vidare direkte? Du kan t.d. kontakta meg via e-post på lars.e.oyane@sdsl.no.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Eg har eit fotografi i ein gamal album, teke ca. 1913 av ei Anna Bjørnethun, med to døtre. Biletet kan eg tenkje meg å gje bort til einkvan som er i slekt med henne. Ho var venninne med bestemora mi, så ho er nok fødd i 1880-åra. Ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.